Biltemas styre! Styrhooks?

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Hej alla kunniga. Har införskaffat mig ett biltemastyre av fatbarmodell. Nu är ju frågan finns det styrhooks som passar? Innermåttet är typ 13-14mm mot original typ 18mm. Sen vill jag veta någon bra lösning för att återanvända burkremmen, då originalfästet för den är svetsat på styret.. Kom igen!

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Kan väl lägga till att anledningen till bytet är för att originalstyret numera är sexigt S-format:)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Ja den var ju prisvärd iaf.. Men jag var som ute efter en lösning för att återanvända burkremmen jag har original: rem med en m8 i varje ände. Den där såg dessutom ut att kunna repa styret ordentligt.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Hur hade du tänkt dig då? För svetsar eller borrar du i styret så kommer det smälla av när du minst vill och anar

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag vet inte..men min burkrem ser ju ut som den på bilden, fast utan alla lösa fästgrejer (mina fästgrejer är ju fastsvetsade i det gamla styret) så kanske det borde finnas ngt i typ järnhandeln som motvarar de lösa delarna. då slipper jag ju köpa en helt ny burkrem av sämre kvalisort..

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Styrhooks passar, ev får du fila lite i hålet på ändarna men det gäller alla styren som du monterar på.