Blöddrar igen..

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
Nu har enduron börjat blöddra igen.. går skitbra ena sekunden sen börjar den igen.. jobbigt att veta vad f.n det är när den inte går dåligt hela tiden lixom.. verkar dock komma mest blödder vid ganska tuff körning.. någon som har ngt förslag eller varit med om liknande?? och varför går den bara dåligt ibland?
 

vwcarl

Medlem
22 jan 2010
14
0
1
Sverige
På min ögonsten har detta hänt två gånger... Men bara efter en stunds körning... Då har jag plockat ur stiften och det ena har varit blött. Troligtvis iskristaller som kan ha täppt igen på nå vis?!

Så, kolla förgasarna så det inte ligger skit/kristaller i själva koppen... Kan vara det som gör bluddrandet?:hmmmm2:

Lycka till!
 

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
ja får göra rent gasarna.. vad skulle mer kunna tänkas? reedventilerna slappa? ojämn oljetillförsel? ja ska ut och skruva ikväll så vi får hoppas det löser sig..
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
Börja med att skruva isär förgasarna, blås rent alla håligheter och utrymmen även munstyckena och kolla så att du har rätt bestyckning, sätt tillbaks det. är det fortfarande ingen skillnad så kan du ju ta bort föggarna och soppapumpen och tar en kik inuti den = göra ren den (kan behöva blåsa rent förgasarna igen). Om inte det funkar så kan det vara ''filtret'' på slangen i tanken som gått sönder som gör att den bara suger in nytt skit i förgasarna så fort du gjort rent dom.. Ta isär gasarna och blås rent igen.

Ja du kan ju om du vill gå bakvägen genom att kolla slangen i tanken först, om den är hel, kolla pumpen, blås föggar (y)

Been there done that typ hundra gånger innan jag insåg att filtret på slangen va trasig.. Men jag lödde ihop ''nätet/filtret'' du kommar förstå om du ser :p

MVH
 

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
Gick den bra ett tag och sen dåligt, och svårstartad varm, när filtret i tanken var sprucken?? Hur fn kommer man åt det? Båda insugsgummina var spräckta i underkant oxå såg ja när ja plockade isär allt. Lagade dom i väntan på nya men det är ju inte hundra att lagningen höll..
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
ja den gick precis som den skulle i 30sek sen börja den blöddra och gå på en, och det va svårstartad varm ja. hm, lite svårt att förklara nu då.. men du får börja med att ta bort luftburken och jag tror att du måste ta bort oljebehållaren, sen tömmer du tanken på soppa så det inte är mer än till slangen som kommer från tanken, sen drar du bara ut slangen så ser du där på filtret ifall det är sprucket eller ej. Det där med gummina lät ju inte alls så bra.. limma och tejpa så mycket det går så funkar det. Funkade på en 800. Fler frågor? Fråga ;)
 

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
jo ja lagade gummina med nåt speciallim och la ett lager PL400 utanför som ett par extra lager.. den startade lätt när den var varm ett tag och gick bra.Men sen startade den inte, då var det kyla ner och byta stift som förut så startade den igen.. Dock började den blöddra tillåfrån igen så ja misstänker att lagningen sprack.. men får väl hem dom nya gummina till helgen hoppas ja.. men ska nog iaf kolla filtret i tanken när ja ända river burken och gasarna när det finns plats... Inget annat ja ska kontrollera på en gång när ja ändå river allt igen??