Blade skidor

_pettson_

Aktiv medlem
15 apr 2013
85
0
6
Siknäs
Tjena!
Har en liten fundering på att köpa Blade eller SLP PP skidor till min Lynx Xtrim -10.

Vad tror ni om det? Är det ett ovärt köp?
Blir det stor skillnad jämfört med CTRL skidorna som sitter på nu?
Vilken av skidorna rekommenderar ni isåfall?

Tacksam för svar! :)

MVH.
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Jag har kört med bägge och tycker att de är ganska lika, personligen tycker jag att Blade är bättre både på led och i lössnön är SLP speciellt tycker jag den är trevligare på led.
Och om man jämför CTRL skidan så är det en jätte skillnad, den är ju kass i lössnön om man jämför med blade skidan.
Skulle alla gånger satsa på Blade.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Beror på. SLP brukar finnas mängder av begagnade, Blade är nog bara att köpa nya.
Om jag fick välja så blir det Blade, första gången jag inte känt ett behov av att byta skidor.
Jag klarade ungefär första 5km med CTRL innan jag kännde att det var dags att byta till SLP som gällde då.
 

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Kört SLP på sista 4 maskinerna (10år, ca 2000mil) mkt fin skid både i puder & på led. Enda nackdelen är vid skarföre, då måste man ha hydraulik i armarna. Monterade Blade skidor på min FR-12 förra veckan & kört ca 20 mil. Tycker Blade är en bättre skida.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Fördelen för SLP är väl som sagts, att den kan finnas billigare begagnad. Annars kostar dom i princip exakt lika nya. 4580kr för två skidor. Men om Blade:n är bättre som också sagts, så kör på den. Den är dessutom aaningens snyggare...