Boggie förlängning Phazer RTX

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Det finns två stycken olika tillverkare idag, Track USA och Hartman Inc. Förlängde precis min till 136" :)


Sent from my iPhone with Tapatalk
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Det är väl exakt samma som till Nytro? Möjligtvis att bredden mellan skenorna skiljer sig åt.
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Det sägs vara samma. Men varför köpa BilletX för 3300 när Track USA går för 1100 plus frakt till Sverige.. Nog att man vill sponsra svenskt, men 3 ggr priset är löjligt


Sent from my iPhone with Tapatalk
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Det sägs vara samma. Men varför köpa BilletX för 3300 när Track USA går för 1100 plus frakt till Sverige.. Nog att man vill sponsra svenskt, men 3 ggr priset är löjligt


Sent from my iPhone with Tapatalk

Är man riktigt snål så snickrar man egna.

Kostar gratis.
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Vilken matta stoppade du dit, kapade du en 38 matta eller köpte du en färdig 35?

Körde med en Freeride 136 matta (35 bred). Den funkar kanon, både bättre på led och utanför. Mindre hoppig på led med mer grepp o bär riktigt fint utanför leden. Jag har till o med försökt sätta den genom att backa runt i skogen, ställt maskinen på hasplåten. Men är man lite noggrann med gasen så tuffar den iväg som inget har hänt.

Jag har dock fått ett nytt problem, varje gång jag kliver av maskinen så åker jag genom snön. Man är inte beredd på att det inte är hårdpackat under, nu när man ledigt kan åka vägen genom skogen istället för på leden ;)

Skulle jag byggt idag kanske jag skulle valt en Backcountry 136 o kapat ned den till 37 cm bred. Ytterligare mer bredd o Backcountry ger ju ordentligt med grepp. Svårt o säga vilken väg du ska ta. Men känn efter själv, Freeriden tar mig dit jag vill o lite till. Plus att man kan fortfarande åka på häng i kurvorna


Sent from my iPhone with Tapatalk
 

Reservdelarna

Medlem
24 apr 2012
16
0
1
Örnsköldsvik
Hemkommen från Grundfors/Klimpfjäll nyss.
Kört runt 100 mil med Phazer RTX och är imponerad av hur bra den går trots 80hp, har absolut inga problem att hänga på betydligt motorstarkare maskiner efter hårt packade leder, där fick många pisk, men i lite mjukare o mer snö så händer det inte mycket:) då märker man av den korta o lågkammade mattan:(
Orkar den med en 365 matta tro, vill absolut inte dreva ner den, tror den skulle utan problem klara av att drevas upp med kort matta som sitter orginal. Har någon provat en 365 matta utan att driva ner?
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Phazer FX -07 jag hade full (det som rymdes) drevning, 38mm matta och nån slutburk. Den gick i varvstopp. Nog fixar den 365. Kolla vad PZ XTX har för utväxling.