Boggie frågor Yamaha Viper

p7100

Medlem
9 dec 2010
44
0
1
säffle
Har en Yamaha Viper -02. Eftersom det inte finns några leder här jag bor utan man kör mest på gärden och oplogade grusvägar så är det ju bra om han går bra i lössnö.
Märker att han driver dåligt om det blir för mycket lössnö så jag skulle vilja ha en längre matta och med högre kammar. Tror allt sånt är orginal på den.

Vilken längd ska man välja på matta och om man väljer en 345 matta, vilka förlängningsskenor behöver man för att det ska harmonera med mattlängden?

8t eller 9t hjul, ska försöka få tag på nonslip?? Ska också behålla yamahas boggie trots att många föredrar bättre men ja är inte så kinkig pga att ja är nybörjare på skotrar=)
Hoppas nån villig själ skulle vilja hjälpa mig att välja rätt grejer.
MVH mikael
 

p7100

Medlem
9 dec 2010
44
0
1
säffle
Såg att jag hade väldigt bråttom när jag skrev igår=).

Det jag undrade mest över var, vilka förlängningsskenor ska man ha om man t.ex ska köra med 345 matta? Blir det en stor skillnad mot orginal mattan på yamaha viper.
Vart ska man köpa skenorna ifrån??

Sen detta med 8T eller 9T hjul har jag inte riktigt kläm på? Vad är orginal på vipern och om man minskar med ett kugg drevar man ner han då??
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
ang skenor så är det bara att söka på forumet eller goggle, kommer upp en hel del.

Det är 9t orginal på viper, sätter du dit 8t så drevas den ned lite grann.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Här finns förlängningskit som passar:
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Categories/Kelkkaosat/Telaston_jatkot

NoSlip är ett måste. Vipern lider ganska mycket av rappande matta ute i det lösa såvida man inte spänner mattan som en fiolsträng, vilket inte är så bra.
Sätt gärna 8T NoSlip. Med 9T så måste du slipa ner kuggarna något så de inte tar i främre boggieaxeln.

Du kan behöva få kapa skenorna något så de inte tar i kuggarna.