Boggie inställning Lynx Xtrim 900 Ace 2019

Marklarsan

Ny medlem
25 jan 2024
3
0
1
39
Torsby
Hej.
Försöker forska i hur boggiens fjädrar ska förspännas. Alltså finns det något nått att gå på, typ mått visad gäng till låsring?

Samt om någon av er med samma maskin har bild på hur lång stoppremen är? Tycker min är väldigt slack. Sitter i hål 1.
 

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
73
8
8
56
Norrbotten
Normalt från Lynx brukar balataremmen (stoppremen) vara monterad i hål ett, dvs längsta läget så att den är slak när skotern står obelastad vilket är helt normalt, du har då längst rörelse/fjädringsväg på centerdämparen.
Förspänning på fjädrarna är väldigt individuellt men fabriksinställningar står i instruktionsboken sida 130 och framåt.

Untitled (brp.com)
 
Reactions: Marklarsan

Marklarsan

Ny medlem
25 jan 2024
3
0
1
39
Torsby
Normalt från Lynx brukar balataremmen (stoppremen) vara monterad i hål ett, dvs längsta läget så att den är slak när skotern står obelastad vilket är helt normalt, du har då längst rörelse/fjädringsväg på centerdämparen.
Förspänning på fjädrarna är väldigt individuellt men fabriksinställningar står i instruktionsboken sida 130 och framåt.

Untitled (brp.com)
Tack för svaret!
Jag får försöka förstå mig på boken. Det jag skulle vilja ha i den vore att det stod mm/cm som justerringen ska vara på från ett visst ställe.