boggie problem

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
tjenare, har en enduro 600sp -01 och har problem med boggien igen, fast de sitter en boggie från en lite nyare enduro, vet inte årsmodellen på boggien men den är väll likadan som original boggien till 01? men nu till problemet, på främre dämparen i boggien har fästet eller den där typ stången som dämparen sitter i lossnat från fästena eller gått av, stången sitter inte i hålen och stången sitter snett, men tror att den där stången fortfarande är hel så vad ska jag göra för att fixa de lättast?

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag hade samma problem, kolla i min profil så ser du bilder på hur de såg ut. Jag köpte nya grejer av de som gått sönder och bara bultade dit. Sen var de bara att åka.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag tror jag köpte runt 7 saker, men då va de axeln, en del muttrar och brickor osv. Har för mig att de gick på runt 500:- och då var de orginal delar. Jag vet inte anledningen till att min gick lossnade, måste bara ha gängat ur sig. Men det va som sag bara att dra dit och köra

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
De va bara att ringa till min återförsäljare så fick jag kolla på en sprängskiss och ringa in dom grejerna jag skulle ha så tog han hem dom :)