boggie zr800

rovers

Aktiv medlem
31 dec 2013
64
0
6
Unbyn
Köpte mig en 02a, satt 44as matta och 8kuggars nonslip. Boggien id en var helt slut plus att skenorna tagit i drivhjulen.

Har nu bytt till en fräschare boggie. Läste nånstans att man kunde kapa ner plaständarna på skenorna. Men då vill dom ist åka in i hålen på mattan,,

ett till problem är att mattspännarna bottnar pga dom mindre drivhjulen.

Allt borde ju lösa sig om jag flyttar bak hela boggien en bit? Fram finns ju ett till hål markerat men hur blir det där bak?? där är det bara ett hål och det sitter i fotstegsförstärkarn...

btw vad ska maxvarvet ligga på? 800efi
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Låter märkligt att drivhjulsbytet skulle göra så mycket att mattspännarna inte ska räcka till?
Men vore det jag skulle jag hellre försöka hitta nya vändhjul för att lösa problemet hellre än att flytta boggien.

Om du kapar boggieskenorna måste du køpa anti-stab kit, annars kommer du med all sannolikhet kötta skenorna genom mattan-kolla på nätet eller blocket, brukar komma ut relativt billigt.
 

rovers

Aktiv medlem
31 dec 2013
64
0
6
Unbyn
Vill helst inte kapa skenorna om det innebär att jag måste flytta slidesen bakåt (borra nytt hål för stoppskruven) Så var det gjort på boggien som satt på plats.