Boggiehjul Warrior - förslag mottages

Equalizer

Medlem
7 dec 2007
18
0
1
Stockholm
Hej

Efter ca 200 mil ser mina boggiehjul ut som öppnade kapsyler på min Warrior 06:a.

Återförsäljaren muttrar om att plast håller bättre än aluminium vilket jag tycker låter konstigt. Har ni några erfarenheter.

Tips på billiga bra boggihjul mottages tacksamt.

/S
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kolla vilken version du har på 06'an. På 05ans monoshock var dom gjorda HELT i plast, dvs inget gummi längst ut. Till 06 ändrade dom detta och fick problem med att gummit lossnade. Fixen till 06 var att sätta 05ans hjul istället =)

Dom där hjulen är SVINDYRA sist jag kollade iaf 500kr /st :) På Ronniesmailorder i USA går det att köpa plasthjul som dessutom har BYTBARA lager, till skillnaden från orginalhjulen. Ev har Yamaha i sverige börjat ta in dessa, vet att återförsäljarna har varit på om det.

Så vitt jag vet så passar inga andra Yamaha hjul då lagren är annorlunda på dessa. Sitter väl 6004 lager om jag inte minns fel nu.
Om du köpte maskinen ny så kanske du har kvar garanti ? Annars gäller ju 3 år mot fabrikations fel, men då måste du bevisa det.
Handlaren bör ju kunna forska lite via generalagenten. Men 06 hade dom som sagt PROBLEM.

Räkna med att det kommer svida i plånboken på typiskt Yamaha vis ;-)
Mitt tips är att du köper hjulen till 05an, dom hade jag inga som helst problem med.