Boggiskenor Assault RMK 155"

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
I fredags så skulle det bytas slides på min Assault Rmk 2011.
Men kom till en återvändsgränd.


Såg att ena skenan ha gett upp med ett antal sprickor. Även att främre svingen har gått av i svetsen.


Vad är lättaste lösningen?
Byta skena eller börja svetsa och förstärka? Nån som vet hur mycke en ny kostar?
Såg även att en skena va redan bytt tidigare.


En tanke är att köpa skenor från PRO RMK men det sägs att det inte är rätt då. Stämmer det?


Väldigt tacksam på svar.
 
A

AssaultRMK

Pro RMK/RMK skenorna har en flackare vinkel på böjen längst fram. ca 1/2" enligt folk på Snowest.
Utöver de så är dem lika.
Du kan använda dessa om du samtidigt monterar främre fästet i de övre hålen i tunneln, vilket är de hål som Pro/RMKn använder.
Din maskin kommer då flyta bättre upp i snön och resa mindre.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Pro RMK/RMK skenorna har en flackare vinkel på böjen längst fram. ca 1/2" enligt folk på Snowest.
Utöver de så är dem lika.
Du kan använda dessa om du samtidigt monterar främre fästet i de övre hålen i tunneln, vilket är de hål som Pro/RMKn använder.
Din maskin kommer då flyta bättre upp i snön och resa mindre.
Skulle inte rekommendera att flytta upp till rmk hålen utan att smalna av framvagnen till rmk bredd, maskinen blir nästan okörbar då.
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
men hurfan har du kört??? haha dom ska hålla för de mesta! men jag skulle lägga upp den på bordet och tigga alla sprickor :)
du jag har som helst ingen aning.
tkr själv det va konstigt då jag såg den hade gått sönt.
skulle ha tiggat den oxå om jag inte hade varit den pedanta killen. som vill sälja skoter i komplett skick utan en massa svetsfogar.
och börja man svetsa så försvinner ju härdningen.