boondocker 2014 balatarem

klippenbon

Medlem
31 mar 2014
6
0
1
sorsele
Hej som rubriken lyder så undrar jag om nån vet varför de inte sitter en justerbar balatarem på boondocker 2014. Går det att köpa en som är lite längre? Eller ska den inte justeras? Vill att den ska lätta skidorna lättare (åka rulle) vet att pps inte är till för de. Men tycker ändå att det borde gå justera dämpare eller nåt för att de ska gå lättare. Är en 3900 800. Tacksam för svar
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Tror inte det. Håll däremot jävligt nogrann koll på balataremmen. Den lever ett hårt liv i PPS-boggin och går den av kan det bli riktigt otrevligt med krökt dämpare mm, mm. Normalt bör den bytas minst vartannat år.
Risken för storhaveri är väl visserligen något mindre när den har antistab-hjulen.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Det går ju att flytta den övre bulten som håller balataremmen några steg upp och ner om jag inte minns helt fel. Iaf på min korta rave -11 kunde man göra det.
 

jetskizimpa

Välkänd medlem
10 dec 2013
131
1
18
Borlänge
Har en Boondocker 3700 -13 som balataremmen sitter i det nedre hålet på övre fästet. Men det ser även ut att finnas hål i boggieskenan för att kunna justera balataremmen. Min sitter i dom bakre hålen och jag undra om det är nått man kan ändra och i sådana fall vad gör det?