boondocker 600 -13 felfri?

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Hej! Funderar på att skaffa mig en boondocker 600 -13 och undrar om det fanns några riktiga missar på den modellen?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Fotstegen vet ja var katastrof på -13... Men går du upp en årsmodell så får du det nya rex2 chassit å bättre fotsteg, massa fack å en snyggare skoter tycker jag!

Hade jag varit du så hade jag köpt en 14 istället om pengarna finns, då kan du ju välja mellan 3700 eller 3900 också :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Vad var det som var dåligt med dom, släppte inte ut snön eller? Det enda dåliga med den nya boondockern är att jag har hört att det är problem med någon kåpa som inte vill sitta på plats.
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
För små hål. Sen upplevde polaren som gick från -13 till en -14 att den nya var mer lättkörd å kändes mycket smidigare


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
.....Sen upplevde polaren som gick från -13 till en -14 att den nya var mer lättkörd å kändes mycket smidigare


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är jävlart exakt samma chassie så det är helt omöjligt att det är nån större skillnad. Är det så att dom satt styrstången på BD 600 -13 i bakre läget som dom gjort på 800DS det året så borde den gå flytta fram som det gick på 800an och då ska det inte märkas nån skillnad alls
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Det är jävlart exakt samma chassie så det är helt omöjligt att det är nån större skillnad. Är det så att dom satt styrstången på BD 600 -13 i bakre läget som dom gjort på 800DS det året så borde den gå flytta fram som det gick på 800an och då ska det inte märkas nån skillnad alls

Så rex chassit är exakt lika som rex2?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Så rex chassit är exakt lika som rex2?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I princip Varenda chassiebit och framvagnsdetalj är direkt utbytbara så ja det kan man väl säga.
I det närmaste bara estetiska skillnader.
Det som skiljer som märks är just fotstegen.... som ju är för veka på -14.... och för täta på -13...
 

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Känns det som om motorn får jobba för hårt med tanke på den rejäla mattan? Tänkte om den lever om och får varva mer än typ x-trim eller summit.
 

subaru1800

Medlem
5 feb 2014
42
1
1
Umeå
Känns det som om motorn får jobba för hårt med tanke på den rejäla mattan? Tänkte om den lever om och får varva mer än typ x-trim eller summit.
Både x-trim och summit av samma årsmod finns ju med samma motor (600 e-tec), känns inte direkt att motorn får jobba hårt för att driva runt mattan. Men det är ju självklart skillnad om man jämför med en 800.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Känns det som om motorn får jobba för hårt med tanke på den rejäla mattan? Tänkte om den lever om och får varva mer än typ x-trim eller summit.
Den är drevad 19-49. Väldigt lågt för att orka dra runt mattan. Orken är det inget fel på och den är väldigt enkel att smyga med trots djup snö. Det som kan vara irriterande är att den varvar mycket på led. Men den är inte gjord för att pressa allt för mycket led. Går inte snabbare än typ 110-120km/h vid hårt underlag.
 

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Jag har en 13 och jag upplever då inga problem med fotstegen, det finns ju säkert bättre men det är då inget som stör mig, det som stör är att den varvar så jävulskt på led så jag ska prova dreva upp den 1-2 kugg.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag har en 13 och jag upplever då inga problem med fotstegen, det finns ju säkert bättre men det är då inget som stör mig, det som stör är att den varvar så jävulskt på led så jag ska prova dreva upp den 1-2 kugg.
Åker du mest led är det inga problem...

Men om man åker djupsnö så tar det inte långa stunden innan fotholken och fotstegen är fulla med snö, och avsaknaden av hål gör att man inte kan trampa igenom snön så dom blir rena igen...

Finns en anledning till att det har varit nya fotsteg på BD varje år sen dom kom...
I år börjar det lika nåt...