Borra Cylinder "närheten" av Luleå?

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Som rubriken lyder, finns det något vettigt ställe att lämna in för borrning av cylindrar i Luleå trakten?

Ev. i Umeå?

Har pratat med Motormecano i skellefteå, verkar riktigt bra! Men vill kolla runt lite efter fler alternativ bara så att man slipper upptäcka att man missat något + i efterhand.

Mvh Lindberg
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Westboms mekaniska verkstad i Luleå.
0920-18064

Mycket kompetenta herrar, borrar cylindrar i massor.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag har hört gott om ovanstående. Men jag har även själv mycket goda erfarenheter av motormecano och jag skulle rekommendera dem dag som natt.
 

Octan

Aktiv medlem
20 mar 2009
62
0
6
Storuman
Okej! Får tacka för rekommendationerna!
Nämligen så att jag flyttar till Luleå för att studera nu till hösten, bor i inlandet så det blir typ 30mil enkelväg för att lämna cylindrar, tänkte om man kunde göra det på vägen upp (via skellefteå ex) eller liknande så är det kanon, blir nog ändå två vändor dit. Istället för att skicka cylindrarna som kostar 500kr tur och retur (vilket faktiskt är pengar för en student).

Satsar nog på Motormecano, i och med goda ord härifrån samtidigt som en utan mina lokala skoterfirmor rekommenderade dem (Yngvessons Maskin Storuman).

I övrigt, är det någonting negativt med att borra? Tänkte om det blir mindre material och har tendens till att bli varmare eller någonting annat knepigt(exemplet är taget ur luften)?