Boyesen reeds till f7

keda

Medlem
25 dec 2005
30
0
1
Sundsvall
Är det någon som vet hur mycket Boyesen reeds gör på en sådan maskin.
har hört att det blir bättre ax men hur är det igentligen!!

Tacksam för svar

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
inte mkt om de bara e reeds bladen du köper..är det hela deras eget reedventil system RAD valve så blir det ngt bättre.skulle dock sätta mina pengar på v-force om du ska gegga på insugssidan av motorn.hur som helst man får en rappare motor vid gaspådrag som effekt av att byta till RAD el V-force.

Tänk så här...om du har 130-140 kusar i en motor o får ca 2-4 till..de e knappt ngt man märker faktiskt..har man typ 50-60 kusar i motorn o får samma tillskott märks det ju på ett helt annat sätt inte sant!
fin justera din motor o variatorerna istället det första du gör..det absolut billigast o ger mest för minst peng...e du inte nöjd då..go for bolt on parts!

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
haft v-force på min f7á och kan då inte säga att det gjorde nån märkbar skillnad,effektökningen är väl mätbar i bromsbänk på sin höjd.vad gäller gasresponsen så är det nog hugget som stucket för vid ett tillslag på 38-4000 varv spelar det ingen roll tycker jag i alla fall,en "inline fuelreducer" som det så fint heter är ett bättre och mycket billigare alternativ,finns en heldel att läsa om det hos dynotech.du kanske får skaffa en prenumeration där men det är det värt för den mängd data som finns där.20$ tror jag det går lös på för ett år.

Last edited:

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
haft v-force på min f7á och kan då inte säga att det gjorde nån märkbar skillnad,effektökningen är väl mätbar i bromsbänk på sin höjd.vad gäller gasresponsen så är det nog hugget som stucket för vid ett tillslag på 38-4000 varv spelar det ingen roll tycker jag i alla fall,en "inline fuelreducer" som det så fint heter är ett bättre och mycket billigare alternativ,finns en heldel att läsa om det hos dynotech.du kanske får skaffa en prenumeration där men det är det värt för den mängd data som finns där.20$ tror jag det går lös på för ett år.
Exakt!...håller med!
Jo dynotech e bra o hämta inspiration o små tips från:D
Skrota reedplanerna o skaffa dej en sån där reducer de blir skillnad!...Vet att TT trading i kiruna säljer såna men man ska kunna göra en själv då det i princip en liten mässing grej med ett vanligt munstycke i som sätts i en slang på insprutningen.