bränsleförbrukning

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Tjena fundera lite hur mycket olika skotrar drar hur mycket drar din blandad körning ?? Och vad har du för en ? :mmph:

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Lynx ranger mountain 800 -04 ligger från 2,5 liter och uppåt :)

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
drog bra nog mkt 440in :O trimmad ? En lynx Ranger mountain har jag faktiskt funderat på. Skulle du rekommendera den ?? Positiva och negativa saker med den ??:D

E

eMe181

3L milen kanske, vid riktigt hård körning... inte kul att ha en skoter som har 70hk och drar mer än Emme.G.H. Phazer.... :(

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Bara fått 6 mil på min Pro men fick iaf i 18.5 liter så tycker de är helt ok med tanke på körningen!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

A

axelsson_vpg

rev 600 sdi ca 1,5l milen
Hur är körningen då? Just köpt en 600 sdi, har bra lovord på soppa förbrukningen.... Jag kommer köra mest puder ospårat. Och lite led då man kör i luleå trakten...

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
drog bra nog mkt 440in :O trimmad ? En lynx Ranger mountain har jag faktiskt funderat på. Skulle du rekommendera den ?? Positiva och negativa saker med den ??:D
Negativa med den är väl att det är gamla chassiet och att den är relativt framtung. Torrvikten i sig är inte mkt att prata om men viktbalansen är väl längst fram :D

Det positiva är att det är en helt underbar motor, ett jäkla drag och ja har testkört många nyare 800or som jag inte tycker går bättre öht. Boggien är riktigt trevlig tycker jag och du kan pressa på rätt bra både på led och leka runt med dom utan att skotern klagar.

Inte någon renodlad djupsnömaskin men tar sig fram bra ändå. Saker att tänka på är väl som med alla beggade skotrar skicket. Generalfel på dom är insugen som spricker och då kan de lätt gå åt h-vete, en annan sak är själva startapparaturen som är gjord i plast och som lätt kan gå sönder. Kallt väder, motor med mkt komp ger rätt mkt motstånd när man ska dra igång, bra att dra några vändor innan man satsa fullt ;) min startar dock alltid på 3e draget när den e kall.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
nope, ska vara orginal i motorn i stort sett, men en 440 lever ju extra mkt på varven så då äre svårt detta med bränlesnålheten, visserligen går han fett på lägre varv så att sänka nålen/ ev bestycka ner skulle ju inte va fel

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Phazer M-TX som max 2,5 vi riktigt blötkörning...
2,5? ska gå riktigt tungt då. Dom där drar ju inte mer än en moppe :D
3,5-4L är inget onormlat direkt
rev 600 sdi ca 1,5l milen
Lät lite?
De lägsta jag fått ner min på är kanske 2L, "vanlig" körning, (oftast lek å mkt res körning) ca 3,-3,5L

Hur är körningen då? Just köpt en 600 sdi, har bra lovord på soppa förbrukningen.... Jag kommer köra mest puder ospårat. Och lite led då man kör i luleå trakten...
Drar inte sjukt mycket mindre än en förgasare men de märks klart när man tankar att man får i några liter mindre

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Lät lite?
De lägsta jag fått ner min på är kanske 2L, "vanlig" körning, (oftast lek å mkt res körning) ca 3,-3,5L

Men då kör man ju mest på leden och lite lek...