Bränsleproblem indy 500 -97

Hazzard

Medlem
8 jan 2011
14
0
1
Sälen
Hejsan
Har precis köpt mig en indy 500sks som går kanonförutom i uppförsbackar. Efter Några provturer var det nu dags för en längre tur. När jag kom till en kraftig uppförsbacke så började den gå väldigt dåligt, Går på tomgång men gasar jag bluddret den bara och kommer inte upp i varv så den driver inte ens. Ställer jag mig plant igen och väntar en liten stund så går den perfekt igen ända tills jag kommer till en backe igen då händer samma sak igen.

Det var halv tank när jag köpte den fyllde den full och nu är den nere på halv igen. Kan det va vatten i tanken? Tömde dränerings slangarna på förgasarna och efter det spelade det ingen roll hur länge jag drog så starta den inte. Fick fylla bensin direkti cylindrarna ett par gånger sen kom bensinen.

Några tips??

Mvh Jonas

Tomastomat

Ny medlem
5 mar 2011
2
0
1
Har haft en indy 400 med liknande problem , det var bränslepumpen som inte funkade som den skulle.

T

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Det är bara i uppförsbackar den bluddrar?
Händer det nåt om du kör ut i lössnö, där den går lite tyngre?

Men det låter ju som att det kan vara soppapumpen, bara testa byta den, dom är ju inte så dyra.

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Istället för att byta soppapumpen kan du ju ta isär den och se om membranen är hela, är dom inte de räcker det med att byta membranen.

Dumt att köpa ny pump för 500 när dom går att renovera.

//Ozzy