burk på 440

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
ska skaffa mig en mxz 440x -00 (zx) och tänkte höra om det går att sätta dit en skrammelburk från en som har suttit på en zx 500?
eller om motståndet blir helt fel?!

tack för svar!:)

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
haha jo jag märkte det när jag lånade ut den till en polare som var och gasade ur lite. ett lagomt vasst och lite små ettrigt ljud ;) helt okej för min del!:)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Kör 440x -00 jag med och jag skulle då inte kosta på någon burk när det redan är så pass gott ljud :)

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
nädu märkte att det är ett helt okej ljud i skotern som den är nu, och fulla på fulla spjäll så skriker den väääldigt bra för att vara standard ! så inge snack om saken, original blir det!

hur tycker du att den är att köra? har inte hunnit köra mer än kanske 500 meter sammanlagt så vet inte riktigt. upplever du den som bestyckningskänslig?

men dock har jag en 04 440 motor i min, men det ska väl ungefär vara samma motor om i 00 ?!

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Hemskt lättkörd skoter är det iaf, lätt att hantera och svänger dit man pekar :) Min var fett bestyckad och kalla stift när jag köpte den samt att man inte riktigt visste hur man skulle bära sig åt vid kallstarter men nu när jag bestyckat ner på nålen, lågfart samt andra stift och låter den stå på tomgång en stund innan man drar iväg släcker jag väldigt sällan stift. I grund är det ungefär samma motor men andra förgasare är det på dom vet jag.

Kan garantera att du kommer gilla den :)

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
jo det sitter ju flatslide gasare på min:) det sitter också vforce men det kanske det sitter på dom flesta 440x?

vad kör du på för lågfartsmunstycken, huvudmunstycken?
och vad kör du på för stift ? satt br9eay på min, har inte orkat kolla vad det ska sitta för stift egentligen :)

tror du den orkar kasta runt en 44:as matta?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Har flatside jag med men du har massa mer elektronik osv, och nej vforce är inte orginal inte. Kör 22.5 lågfart, 300 huvudmunstycke och nålen ett steg ovanför mitten, satt br9es i min men var hopplöst att få den att inte släcka stift så bytte till champion bil tändstift med tre sidelektroder. Har för mig att det ska sitta br9ecs i din men spelar inte så stor roll, eay går lite varmare men tror inte det är någon fara, och ja nog orkar den 44mm nog :)

Last edited:

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
okej, på min sitter det 20 på lågfarten , och den ligger på 4000rpm på tomgången. har beställt ett par 25, tror du den går ner eller är det någon annat som kan göra det? :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Det var lite högt kanske, antar att du skruvat på tomgångsskruvarna och isf om det inte räcker till har jag för mig att man måste bestycka upp lågfart ja :)