Burk till min srx 700 årsm 99

vm05gila

Medlem
28 okt 2008
42
0
1
Sundsvall, Sweden, Sweden
Vad är det som gäller när man ska byta till en annan burk? måste man bestycka om förgasarn? lr är det bara vissa burkar man måste gör det med?? vilket märke är det so gäller? och vart får man tag i dem?
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Vad är det som gäller när man ska byta till en annan burk? måste man bestycka om förgasarn? lr är det bara vissa burkar man måste gör det med?? vilket märke är det so gäller? och vart får man tag i dem?

Märken :p
Bender eller hauck. Ska de låta fränt eller är de mera pulver du är ute efter? Försök hitta en med tre separata burkar istället för en 3-1burk. 3-3burkarna ger mera klipp i motorn än 3-1 burkar.
Allmänt så bör man bestycka om fuggarna på yamaha då de går fett redan från fabrik i mitt tycke. Köper du en ny burk så fråga försäljningsstället om hur du ska göra.
Annars blir de till å läsa stift och bestycka.
Nästa grej är att kolla över variatorsetupen på SRXen då den allt för ofta är mindre bra.
 

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Tja du behöver inte bestycka om gasarna på srx:en.. jag hade en bender burk på min srx 01:a.. och den burken säljer dom på mnracing i skellefteå..
ingen skillnad i effekt men den svarade bättre på gasen.. har en film på youtube när jag hade monterat den