Bussningar OFT Relocator

Mangeboy

Välkänd medlem
21 feb 2009
128
0
16
Ullånger
Har haft min Relocator ett bra tag nu och nu börjar bussningarna bli lite glappa, är det någon som vet om man kan köpa endast bussningarna istället för ett helt kit och i såna fall var?

Mangeboy

Välkänd medlem
21 feb 2009
128
0
16
Ullånger
De där har jag sett och det är inte det där jag är ute efter. De där är till för att byta ut originalbussningarna i plast mot billetfästen med oilitebussningar och dessutom behöver man 2 kit för en Nytro vilket blir 2/3 av nypriset för en relocator.
Jag vill endast ha själva bussningarna till relocatorn och inte byta ut hela fästena. Dessutom så går det inte bara att ta bussningarna från de där fästena då ena paret bussningar är längre på relocatorn (har för mig att de är bussningarna uppe vid styrstången som är längre och de nere på styrstången är kortare) vilket innebär att det inte skulle funka att köpa 2 såna där kit då det är samma längd på de bussningarna i de kiten.

Produktinfo från deras hemsida om OFT Styrbussningar:

"Med OFT Steering Block Kit byter man ut orginalbussningarna i plast mot billetfäste + oilitebussningar.

Passar:
Phazer (1 st kit krävs)
Nytro (2 st kit krävs)
RX-1, Apex, Vector (3 st kit krävs)"

Borde väl finnas att köpa reservdelar till OFT's grejer?

Nisse-G

Aktiv medlem
30 nov 2011
50
0
1
kiruna
mät bara yttre, inre och längden på bussningen så googlar du bara efter bussningar.

sedan bara välja material, "lagermetall" är riktigt hållbart brons alltså, så skulle jag gå på tror dom heter självsmörjande.

dom har små diamantformade fördjupningar i sig vart fettet stannar så slipper man bry sig om det oxo :)