Byta apv-wire på snopro xc -09?

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
Hej
Har precis köpt mig en 09 xc och när jag kom hem så startade jag den å när jag började gasa lite började det blinka ECU 06 på mätaren, vilket signalerar att det är nå chall med apv:n.

Tänkte att det är väll skitigt och skruvade lös den ena och såg att wiren va av.
Ska ringa till firman där jag köpte den i morgon så får dom stå för wirar, är det jävligt krångligt att byta å justera själv? så slipper man släpa tillbaka skotern dit.
 

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Exakt exakt exakt samma dilemma råkade jag ut för. Hämtade den, provstartade och ECU 06 varningen. Fick en ny vajer, bytte = Bra! Skulle dock haft en till fräsh, då den gamla gick bra mkt trögare...

Ja, det var ganska krångligt att byta tycker jag... :)
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
mellan 35,2-37,2mm (lika på bägge)
du mäter vajerutsticket uppe vid servon, från där höljet slutar till kanten där nippeln börjar, alltså bara hur mkt vajer som sticker ut. mäta inte med någon nippel.

så svårt är det inte. passa på att rengöra giljotinen och dom delarna :)
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
mellan 35,2-37,2mm (lika på bägge)
du mäter vajerutsticket uppe vid servon, från där höljet slutar till kanten där nippeln börjar, alltså bara hur mkt vajer som sticker ut. mäta inte med någon nippel.

så svårt är det inte. passa på att rengöra giljotinen och dom delarna :)
Tackar!
Är det bara å dra lite i vajern så pass så den blir sträckt å mäta sen eller? Jo rengöring såg inte ut att skada då de va fullt i olja när jag öppnade och kikade
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jao, dra ut å släpp några gånger (en fjäder drar tillbaks den till "grundläge") å mät sen :)
jo blir ju det där, blir det mkt sot går det ju trögt å då slits väl vajern mer också.
det är ju tragiskt dock hur dyra vajrarna är!! slits onödigt fort kan man tycka, menmen
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
jao, dra ut å släpp några gånger (en fjäder drar tillbaks den till "grundläge") å mät sen :)
jo blir ju det där, blir det mkt sot går det ju trögt å då slits väl vajern mer också.
det är ju tragiskt dock hur dyra vajrarna är!! slits onödigt fort kan man tycka, menmen

Okej!
Jo vajern är säkert snordyr, men den skulle firman som jag köpte skotern hos stå för som tur va.
Hoppas man får den så fort som möjligt nu när det kommit typ 3-4 dm så vill man ju ut å provköra ju