Jag har varit sugen på att korta tunneln på min Summit G4 och som av en händelse så fick jag tag på en skrotad 146 tunnel som jag tänkte ta kylaren från.
Kanske en massa onödigt jobb men då jag inte har alusvets och troligtvis inte duger till att svetsa och motorn är ändå urplockad så kändes det rimligt att göra detta då den "bara" är nitad.
Men nu när jag började med donatortunneln så inser jag att det är inga vanliga nitar och det verkar inte finnas att köpa via BRP så frågan är vad som är lämpligt att använda?
Originalnitarna verkar inte vara genomgående eller så är de tvådelade på något sätt och det verkar vara en kombo av alu och stål för de knäcker borrarna direkt om man inte kyler. Kommer att bli spännande att ta lös den andra utan att skada resten av tunneln.
Så vad kan vara lämplig sorts nit. Vill ju ha något som håller ihop maskinen över tid och inte ger med sig.
Kanske en massa onödigt jobb men då jag inte har alusvets och troligtvis inte duger till att svetsa och motorn är ändå urplockad så kändes det rimligt att göra detta då den "bara" är nitad.
Men nu när jag började med donatortunneln så inser jag att det är inga vanliga nitar och det verkar inte finnas att köpa via BRP så frågan är vad som är lämpligt att använda?
Originalnitarna verkar inte vara genomgående eller så är de tvådelade på något sätt och det verkar vara en kombo av alu och stål för de knäcker borrarna direkt om man inte kyler. Kommer att bli spännande att ta lös den andra utan att skada resten av tunneln.
Så vad kan vara lämplig sorts nit. Vill ju ha något som håller ihop maskinen över tid och inte ger med sig.