Byta matta Ski doo Everest -81

inkko

Medlem
13 feb 2013
32
4
8
Kiruna
Då måste du kolla delningen på mattan så att nya har samma delning, finns förlängnigs järn om mna inte hitta rätt längd..
 

h00matis

Medlem
28 jan 2015
10
0
1
Borlänge
Aha, så den skall passa rakt av alltså? Bor i Borlänge själv så det är ju inte så långt att åka.

Vilken typ av matta var det du monterade, och vilka drivhjul osv användes?

Tackar för tipset
 

LR800

Medlem
26 jan 2015
18
0
1
Mora
Säkrast är vell att be säljaren kolla längden på mattan. Läste precis att safari modellen såldes med olika mattlängd.

Jag Monterade en 307 matta och drivhjul från en arctic cat.
Minns inte exakt vilken modell med dem drivhjulena passade på original axeln. Köpte prylarna i ett kitt av nån på detta forumet tror jag.

Har fortfarande kvar en original drivaxel med 1.97 drivhjul om du skulle behöva en.
 

h00matis

Medlem
28 jan 2015
10
0
1
Borlänge
Säkrast är vell att be säljaren kolla längden på mattan. Läste precis att safari modellen såldes med olika mattlängd.

Jag Monterade en 307 matta och drivhjul från en arctic cat.
Minns inte exakt vilken modell med dem drivhjulena passade på original axeln. Köpte prylarna i ett kitt av nån på detta forumet tror jag.

Har fortfarande kvar en original drivaxel med 1.97 drivhjul om du skulle behöva en.
Topp, ska kolla lite mer på det, tack igen.
 

h00matis

Medlem
28 jan 2015
10
0
1
Borlänge
Säkrast är vell att be säljaren kolla längden på mattan. Läste precis att safari modellen såldes med olika mattlängd.

Jag Monterade en 307 matta och drivhjul från en arctic cat.
Minns inte exakt vilken modell med dem drivhjulena passade på original axeln. Köpte prylarna i ett kitt av nån på detta forumet tror jag.

Har fortfarande kvar en original drivaxel med 1.97 drivhjul om du skulle behöva en.
En fråga till, räckte det att byta drivhjul, man behöver inte mecka om hela boggien för att få det att lira?
 

LR800

Medlem
26 jan 2015
18
0
1
Mora
En fråga till, räckte det att byta drivhjul, man behöver inte mecka om hela boggien för att få det att lira?
Jag gjorde inga ändringar på boggien.
Monterade droppbrackets bak. För att få lite höjd.
Främre infästningen har jag för mig att det fanns färdiga hål nån cm längre bak. Kan det stämma?