Byta spridare själv 800cfi2

Henkanxx

Medlem
20 mar 2013
6
0
1
Kiruna
Efter mycket problem med blinkande motorlampa och strul så fick jag till slut fram en felkod.
Err 651.
Vilket i sin tur betyder Spridare på mag sidan.

Min fundering är om man kan byta dessa själv utan att behöva åka in till åf och få dom godkända med dator?
Sen såg jag på sprängskiss något som såg ut som att man måste byta båda spridarna samtidigt, är detta sant?

Är en -12 Switchback assault 800 det gäller. Inte för att det spelar roll mer än motormässigt :)
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Mest troligtvis är det klister i kontakten som spökar , då polaris har satsat både på hängslen och livrem när dom monterat ihop härvan , klister mitt i kontakten som klickas dit och sen tejpas ihop , plocka lös kabelhärvan som sitter till spridarna samt spridarna , ta isär alla kontakterna på den stumpen ,ta bort klistret och rengör noga , spruta dit lite kontaktspray och montera ihop , är det ingen garanti kvar på skotern? Om inte så testa detta först Kostar ingenting :)


Och JA satsen med kabelstumpen och spridarna säljs i paket så även om bara ena spridaren spökar så får du betala hela kittet ändå ....
 
Last edited: