Byta ut torxskruvar qrs sekundär

swejok

Medlem
24 feb 2012
40
0
6
Kiruna
Någon som testat byta ut de 4 torxskruvar som finns på baksidan av sekundären mot sexkantsbultar? Oroar mig för att skallarna isåfall skulle kunna ta i lagerhållaren.
 

swejok

Medlem
24 feb 2012
40
0
6
Kiruna
Ja byter man till 6 kant stor fördel för då slipper man ta loss sekundären vid helix och fjäderbyte, samt enklare att hålla koll på åtdragningen.

Frågan är då om det räcker med 8.8 kvalitet, och jag förmodar att man får slipa ner skallen själv?
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Jag har använde mig av 6-kant skruv 8.8 på min xrs 800r -10 och det fungerade kanon. Jag slipade inte ner skallen och det tog aldrig i sekundär tornet. Jag testade att med rembytarverktyget trycka in helixen så långt det gick för att se om skruvskallen skulle ta i sekundär tornet. Det var då på hårstrået man jag körde ändå.

Monterade även 8.8 skruv på den 1200 turbo utan det mista bekymmer och även det funkade perfekt så du behöver inte vara orolig att 8.8 inte skulle hålla.
 

swejok

Medlem
24 feb 2012
40
0
6
Kiruna
Sv: Re: Byta ut torxskruvar qrs sekundär

Jag har använde mig av 6-kant skruv 8.8 på min xrs 800r -10 och det fungerade kanon. Jag slipade inte ner skallen och det tog aldrig i sekundär tornet. Jag testade att med rembytarverktyget trycka in helixen så långt det gick för att se om skruvskallen skulle ta i sekundär tornet. Det var då på hårstrået man jag körde ändå.

Monterade även 8.8 skruv på den 1200 turbo utan det mista bekymmer och även det funkade perfekt så du behöver inte vara orolig att 8.8 inte skulle hålla.
Ok, tack! Jag testar.