Byta v låds olja och allmän servis med några frågor.

Frogg

Medlem
27 feb 2013
18
0
1
Byta v låds olja och allmän servis med några frågor.
Hej.
Bytte olja i lådan i slutet på förra säsongen inför sommaren så den skulle vara fin.
Skotern Polaris sport touring 1999

Nu tänkte jag ta loss kåpan och kolla över lite mer noga inför säsongen.
Köpte ny packning,olja, botten plugg, ( nån hade gjort tabben att köra med mm insektsnyckel på gamla pluggen:mmph:).
skulle just börja men fegade ur för har aldrig haft loss en kåpa som det gömmer sig backväxel i.

Är det samma visa som vanligt eller är det nåt mer jag bör tänka på, har kollat lite på sprängskisser och vart inte mycket klokare.

Sen på en lapp bakom sekundären vid själva axeln så står det oil every season men kan inte hitta nån nippel nånstans, är den bara där för att? eller bara väl dold, har ingen instruktionsbok till den än..

Är det nå fler nipplar som är lite undan gömd som oxå bör ha gegga i sig inför vintern? (dom i boggin är redan fettade lika framvagnen)

Tack på förhand och hoppas nån orkar bemöda sig en stund.​
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Bakom sekundären så sitter ju lagret till drivaxeln som ska smörjas (så ser det ut på i princip alla skotermodeller)
 

Frogg

Medlem
27 feb 2013
18
0
1
Tack för svar.
Att det är drivaxeln förstod jag oxå inga konstigheter så långt, mest fundersam om man måste bort med sekundären och sprätta loss skyddet på lagret för att fetta in det? (ska tydligen stå i instruktionsboken som inte finns hur man ska gå till väga)