Byte till Peak matta

GillarYamahaRtx

Aktiv medlem
17 mar 2009
62
0
6
Piteå.
Om jag vill byta till en peak matta på en Assault 155 " -13.. Vad är det för slags "dimensioner ? 2,86?
Samt.. Behöver man byta något mer än själv mattan ?
 

Torkel

Medlem
16 okt 2013
8
0
1
Ja dimensionerna är 155"*38cm*64mm å delningen är 2,86. Så du behöver inte byta något mer en mattan. Se till att ha den bra spänd hela tiden då den kuggar över ganska lätt om du inte har no slip drivhjul.
 

GillarYamahaRtx

Aktiv medlem
17 mar 2009
62
0
6
Piteå.
Okej fint fint!! När du menar "lätt" menar du typ varenda gång man trycker stumt eller? Typ att man måste kolla spänningen varje gång man kör.. hm.. :/
 

Torkel

Medlem
16 okt 2013
8
0
1
Det var bara första året som peakmattan kom som kammarna hade en tendens att lossna. Vad jag vet så ändrade dom gummiblandningen i den också till året efter. Så numer är der inga större problem med att kammarna lossnar på icke multiduron. Men mutiduron är ännu mjukare på toppen av kammarna.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
På dessa maskiner sitter det 3 drivhjul 2st "vanliga på kanterna som driver på kuggarna på insidan av mattan , det 3e hjulet sitter i mitten och är av no slip typ med tänder som driver direkt i kuggluckorna, men pga att det bara är ett noslip så kan man behöva köra på lite hårdare mattspänning ändå på dessa lite mera extrema mattor , fast jag tror att kuggar den inte över på competitionmattan så lär den nog inte göra det så lätt på peaken heller , det är vad jag TROR iallafall ;)
 

Torkel

Medlem
16 okt 2013
8
0
1
Näe så farligt är det inte. Det räcker med att sträcka någon gång ibland. Men de är fruktansvärt irriternade när det väl börjar kugga över. Ja de sitter ett drivhjul i mitten som driver i fönstren på mattan. Men där sitter det inga metallskoningar, så den kuggar över relativt lätt ändå. Och man river lätt upp dom hålen litegrann om de får kugga över några gånger.