Bytt matta å skotern går risigt..

Skrotskotran

Ny medlem
11 jan 2015
2
0
1
Fyrkanten
Någon här kanske kan hjälpa mig med detta eftersom jag inte själv uppenbart bemästrar det :) jag köpte en gammel skoter i höstas, arctic cat cheetah deluxe -91. Fick med en extra matta då den som satt på var dålig. Det är 500 motorn å hon har back.

Vi var ut å körde en sväng på några mil å då for mattan såklart, eftersom jag inte bytt matta tidigare så tog jag hjälp av youtube, klockrent! Tog 3-4 timmar så var den "nya" mattan på plats.

Kör iväg med hon å efter bara 2-300 meter så börjar hon gnälla, smälla å leva jävul! Hon tvärvägrar och driver inte alls, bara smäller å bonkar i hon då man försöker köra.. Smäller å vibrerar så in åt h*lvete att sekundär variatorn skakar lös!

Sliter in henne i garaget å mäter mattan efter konstens alla regler å det är exakt samma mått på den som den som just gått av.

River kedjehuset å allt är helt och ligger på sin plats.
Drar åt sekundär variatorn
Kollar under så "drivhjulen"(?) ligger på plats å allt ser bra ut, den kuggar inte över och ligger som den ska efter skenorna.
Släpper lite på spänningen i mattan i hopp om att det är det som är felet.

Provstartar den då jag har den upp pallad, mattan driver som den ska då skotern är igång. Stänger av och känner på mattan, den går sjukt trögt att "dra" runt. Ska det vara så?

Nå, provkör hon igen å samma visa händer igen efter 2-300 meter.
Hon smäller å lever jävul å vill inte alls framåt.

Någon vänlig människa som kan ge mig tips på vad jag kan kolla?