C&A pro mtx eller bx?

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Har kört ett bra tag med slp pp nu och är inte helt nöjd, däremot körde jag c&a pro xt hela förra vintern å va grymt nöjd förutom att det gick tungt styra, men skotern gjorde inget oväntat som den har tenderat göra med slp! Proclimb chassi pratar vi 40"
 

piirkah

Aktiv medlem
4 feb 2014
69
1
8
Kan jag montera mina ca pro med orginal skidgummi och bult? =) För har nu väntat på min monteringssats från åf i 3 månader.. börjar bli rätt less...
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Har mtx på Viper XTX och det är ett rent helvete att bryta runt i snön. Ska sätta på 39 framvagn till nästa vinter och se hur det funkar. Men som någon skrev, det känns som om framvagnen är hysteriskt breda då de är platta samt att de flyter på all form av snö och kan vara lite svåra att styra med då de just flyter och inte går ner en bit i snön.
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Jo, jag ska ha ett par bx, men dem var slut i vintras så jag tog ett par mtx... Att man alltid ska ha otur när man tänker...

Ska testa mtx en tur nästa vinter och se hur dem känns med smalare framvagn av ren nyfikenhet.
 

piirkah

Aktiv medlem
4 feb 2014
69
1
8
Jo, jag ska ha ett par bx, men dem var slut i vintras så jag tog ett par mtx... Att man alltid ska ha otur när man tänker...

Ska testa mtx en tur nästa vinter och se hur dem känns med smalare framvagn av ren nyfikenhet.
Har själv redan ett par MTX sedan tidigare och ja flyt förmågan är det inget att klaga på men du bryter inte ner den utan ansträngning...