C&a xtx eller slp skidor?:)

burkman

Aktiv medlem
13 jan 2011
86
0
6
Hej undrar om de är nån större skillnad mellan xtx skidorna och slp skidorna?:) Har bara använd skidoos original skidor så undrar vilka som är bäst?:)
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Jag skulle satsa på Ca pros Xtx skidor. En aning dyrare än SLParna.
Har själv xtx på min XP. Fungerar klockrent!! Bra bett på leden, men ej tyngstyrd. Även ett riktigt bra flyt i pudret.
Vissa som har haft SLP har uppleft dom "oroliga" på vårkanten. Dom har tydligen tendens till att skära ner i skaren.
Capros XTX helt klart från min synvinkel.
Men vill du ha en något bättre skida än orginal som inte kostar en förmögenhet så skulle jag satsa på SLP.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
skulle säga c&a pro, stabilare och grymt hållbara. ja kör med xt och studboystål, funkar kalas bra i pudern men är en pina vid lugn led körning men när händer de? skulle tro att man blir nöjd med xtx och ett par snälla stål
 

burkman

Aktiv medlem
13 jan 2011
86
0
6
Tack för svaren:) vad tror ni om vita c&a skidor och ett vitt bukskydd till en xrs 10 blir de för mycke vitt?:)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Slp är en mkt fin lössnöskida tycker jag, funkar kanon i alla fören men som sagt känsliga vid mjuk snö med hård skorpa på, det är mkt viktigt med toeout justeringen annars blir det väääällldigt nervöst! Gillar dock mina, har haft dom på 5 olika maskiner och aldrig blivit avkastad än! (pga skidorna kan tillägnas)
Som jag ser det är c&a dock bättre som allround skida men å andra sidan tycker jag slp pp är grymt prisvärda, speciellt begagnade.
Måste finnas en anledning att Lynx nya blade skida är väldigt lik slpn!?