Camoplast cobra 365x38 34mm

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jag förstår inte vad du menar? Man kan inte jämföra dessa mattor då den första sitter på en 144" och den andra på en 121". Rätta mig om jag har fel.

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
Som föregående skribent säger så kan du inte använda den mattan till din skoter då den är gjord för en mycket längre modell. För att du skall kunna använda den behövs att du antingen byter boggi eller förlänger det befintliga ordentligt.

doo500

Medlem
10 feb 2011
40
0
6
Jag förstår inte vad du menar? Man kan inte jämföra dessa mattor då den första sitter på en 144" och den andra på en 121". Rätta mig om jag har fel.
Visst kan man väl jämföra dom men om de e riktit klokt vet jag inte :D har en 121" 38mm matta nu under skotern som börjar bli sliten, funderar nu på att förlänga den till 144" å sätta på en 34mm matta kommer den att gå sämre eller bättre i pudersnön?

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
Med längre matta så får du bättre bärighet i lössnön och kör inte lika lätt fast. Men å andra sidan så krävs det också lite mer motor för att den inte ska bli seg.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Den borde gå bra mycket bättre! Om det är samma matta som sitter på 11ans sb assault ska den skotta riktigt duktigt av vad jag hört. Sen vet jag inte om din 500 orkar med att driva den men det bör ju iallafall sitta 105+ hk i den. Dreva ned och du har en bättre maskin? Sen vet jag inte om det är värt pengarna. Kanske ska satsa på en switchback och byta till 44 matta? (Jag har en till salu ;) )