Challenger Extreme på M800?

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av dessa mattor? Har hört mycket bra om dessa och går i tankar på om man ska byta matta nu före säsongen!
Skotern i fråga är en M800SP -13

Någon som har erfarenhet av både Powerclaw och Challenger Extreme som kan säga om det är värt det?

Och till sist, hur mycket borde man kunna sälja en helt oanvänd 66mm Powerclaw matta för?
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Jag körde med Challenger Extreme förra året, på en M8.
Till min Proclimb M800 har jag nu beställt en Powerclaw HCR matta med 2,6" kammar.
Jag tyckte Challengern var ok men kändes tungdriven och skoterns kändes tyngre att ändra riktning på. I vissa situationer var jag lite missnöjd med drivet i mattan.
Jag hoppas på att Powerclaw är lite mer lättdriven och minst lika bra driv.
Du borde få åtminstone 7-8k för mattan oanvänd. Säkert många 2012 M800 ägare som vill uppdatera.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Hade jag haft en m800 -13 med nya mattan hade jag definitivt INTE bytt. Testa den först, är säkert brutalt bra, det är ju en helt ny matta som är otestad, den gamla med 57mm är riktigt bra och den med 66mm lär inte vara sämre
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Jag håller inte med om att 2012 mattan är "riktigt bra", hade jag haft pengarna över hade jag lätt bytt till en CE på min skoter, orginalmattan på 2012an är för mjuk och tunn på kammarna enligt mig.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Jag hade ju en 57mm på min XF förra året och jag hade nog trott den skulle ta sig fram bättre än den gjorde. Men nu lär det väl bli stor skillnad bara det att mattan är längre på min nya M800 och dessutom högre kammar.

Men är det någon skillnad på PC mattorna förutom att den nya har högre kammar? Många i USA verkar ju dissa PC mattan och byta till Challenger Extreme?
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
PC mattan är strålande i riktigt lös snö! Dom böjda kammarna lyfter maskinen och den gräver inte ner sig. Tyngre snö och framförallt packat är den kass, enligt mig. Av samma anledning som gör den grym i puder! Inte provat en Extreme men den ser lovande ut.
 

alfa danne

Aktiv medlem
12 nov 2009
72
0
6
Luleå
Jag kör med CE 2,5tum och den funkar kanon i mjukt, men jag tycker den är alldeles för mjuk på hårt underlag.
Den är betydligt bättre än challengern, har ej testat PC men den verkar vara ändå mjukare.