Näe Leif, du räknar upp en massa argument som självklarheter vilka inte är så självklara....
Finns inget som säjer att bakomvarande förare har sämre synfält, han kan ju ligga en halvmeter efter och 8 meter till höger...inte fan ser han sämre där.
Finns inget som säjer att bakomvarande förare har sämre koll på hindret, han kan ju sett att den som kraschat ligger långt ute efter ena kanten bakom platåhoppet medans framförvarande förare inte har en susning om orsaken till flaggan...
Finns inget som säjer att hindret är dolt, gulflaggan ska ut om hinder finns på banan, förarna ska köra med förstånd då risken finns att funktionärer/sjukvårdare måste ut på banan och göra sitt jobb.
Finns inget som säjer att en omkörning automatiskt är en säkerhetsrisk, går alldeles utmärkt köra om på ett säkert sätt, speciellt då om framförvarande visar mer hänsyn än vad situationen kräver...
Omkörningsförbudet är till för att förarna ska kunna ta igen hur mycket dom personligen tycker utan att riskera bli omkörd...rättvist eller hur?
/Danne