Crossfire 800 2011 - Switchback Assault 800 2011

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Halloj.

Nu är det så att man nog ska köpa sig en ny skoter och jag har fått ett bra pris på en crossfire 800 2011.

Men jag går och funderar lite på polaris switchback assault 800 om den skulle kunna vara nått som man skulle kunna tänka sig, körde en rush förra vintern och gillade den verkligen, den känns som lite mer modern än vad katten gör chassiemässigt men när dom kommer med så många nya saker på ett år som polaris gör blir man lite osäker.

Katten lär nog vara ett säkert val, 163hk, 57mm mattan, ett chassie som har varit med ett bra tag, men vad tror ni? skulle en switchback assault(med en annan matta än original) vara nått att ha?

//Mvh Adam
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Har du fått bra pris på en Crossfire är det bara att slå till...den är numer finputsad till perfektion...t.ex är Arctics teleskopstyrstolpe inget annat än genial :) TwinSpark 800:an i senaste tappning är en helt grönjävlig snurra...körde en sådan i en F8 i fjol...grymt bottenvrid och ändå fantastiskt ryt på slutet!
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Hade en 2010:as crossfire som jag nu i år bytt till en RMK 800 (inte fått än). Funderade på en 2011's med powerclaw-mattan men valet föll på Polaris då nya chassiet såg så härligt ut. Det enda som möjligen skulle få mig att välja bort en Assault är att dom "bara" har en 34's matta... Cobra visserligen, men om man vill ha djupsnökörning så skulle jag nog vilja ha lite mer kamhöjd än 34.

Med en fetare matta skulle jag lätt ta en Assault Switchback, men då blir den kanske bra mycket dyrare än en Crossfire... Du får en crossfire för runt 129' rent köp skulle jag tro.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Med en fetare matta skulle jag lätt ta en Assault Switchback, men då blir den kanske bra mycket dyrare än en Crossfire... Du får en crossfire för runt 129' rent köp skulle jag tro.
Swb:n kostar 126 -snowcheck och fri försäkring ett år.
Matta går på ca 7 och lillmattan borde gå att sälja för 3 i alla fall.
Prisskillnaden blir inte så stor, det är mer en fråga om smak-,
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
har en twinspark 800 i min snopro, iåf från 09 men riktigt bra maksin, har inte varit några problem alls å finns en jävla massa kraft.
Å det är ändå en grym skillnad mellan -09:ans och -10:ans twinspark 800:a. Hade förmånen att i fjol köra två kompisars maskiner om vartannat...en F8:a -09:a och en dito -10:a. Bägge är vridstarka från botten men -10:ans bara fortsätter och har ett grymt ryt och rapphet även mot toppvarv :D
 

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Swb:n kostar 126 -snowcheck och fri försäkring ett år.
Matta går på ca 7 och lillmattan borde gå att sälja för 3 i alla fall.
Prisskillnaden blir inte så stor, det är mer en fråga om smak-,
Känns som att det är en fråga om smak i slutet, men man blir då inte mindre sugen av polarisen när man hör snacket av dom som har börjat köra dom nya modellerna.
 
Last edited: