Crossfire8 2010 underrede

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Jag undrar hur underredet ser ut på dessa chassin?Är dom hållbara original så man slipper lägga bukskydd eller är dom klena i buken och undertill så ett bukskydd är ett måste?
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag undrar hur underredet ser ut på dessa chassin?Är dom hållbara original så man slipper lägga bukskydd eller är dom klena i buken och undertill så ett bukskydd är ett måste?
Nej, ett bukskydd är inte ett måste. En Crossfire är ju en backcountrymaskin som man kan köra på led så risken finns ju alltid att man träffar på en sten eller liknande. Chassiet är dock hållbart. Har du kört nåt ännu?
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Nej, ett bukskydd är inte ett måste. En Crossfire är ju en backcountrymaskin som man kan köra på led så risken finns ju alltid att man träffar på en sten eller liknande. Chassiet är dock hållbart. Har du kört nåt ännu?
Okej, buken går väll också att byta ut enkelt på dessa om det skulle vara så att den skulle spricka av någon anledning?
Nej jag har inte kört något ännu,jag hämtar min skoter på fredag och i helg kanske det blir premiär tur då det har snöat otroligt mycket idag och resten av veckan har dom lovat snö så man får se :bigsmile:
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Okej, buken går väll också att byta ut enkelt på dessa om det skulle vara så att den skulle spricka av någon anledning?
Nej jag har inte kört något ännu,jag hämtar min skoter på fredag och i helg kanske det blir premiär tur då det har snöat otroligt mycket idag och resten av veckan har dom lovat snö så man får se :bigsmile:
Nice, testade AC nya 800 i våras och det var helt klart den brutalaste 800 jag kört. Nu lär du väl ta det lugnt de första 5-10 milen så att motor och rem blir riktigt inkörd. Sen........:)
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Nice, testade AC nya 800 i våras och det var helt klart den brutalaste 800 jag kört. Nu lär du väl ta det lugnt de första 5-10 milen så att motor och rem blir riktigt inkörd. Sen........:)
Ja man har fått höra en hel del gott om den här maskinen så man får se :) det är ju som sagt den här inkörningen först som är lite små jobbig men det lär gå ganska fort, ska bli en rolig vinter i år bara det kommer lite mer snö!
 

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Okej, buken går väll också att byta ut enkelt på dessa om det skulle vara så att den skulle spricka av någon anledning?
Nej jag har inte kört något ännu,jag hämtar min skoter på fredag och i helg kanske det blir premiär tur då det har snöat otroligt mycket idag och resten av veckan har dom lovat snö så man får se :bigsmile:
Får man fråga om du lyckades få ett bra pris ?
Jag är nära att köpa en jag med och har märkt att priset slår rätt mycket mellan handlare.


Mvh
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
jag fick min för 132 papp, extra rem och dragkrok fick jag med och påmonterat + att jag fick 40% på skoterkläder!
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Kul att nån verkar vara på G att provköra.Väntar som F-N på snö nu.Du MÅSTE skriva in hur första intryckena är!!!:nod:
Jag ska nog inte skriva vad jag gav för min men det var billigare än 132k och jag fick stötdämparskydd,handtagsskydd,isrivare monterat + extrarem.
Vad kostar dragkroken?
Apropå unnderredet så kan det nog vara klokt att montera bukskydd.Finns visst nåt "heavy-duty" bukskydd till CF och M.Funderar på att köpa ett sånt själv.
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Kul att nån verkar vara på G att provköra.Väntar som F-N på snö nu.Du MÅSTE skriva in hur första intryckena är!!!:nod:
Jag ska nog inte skriva vad jag gav för min men det var billigare än 132k och jag fick stötdämparskydd,handtagsskydd,isrivare monterat + extrarem.
Vad kostar dragkroken?
Apropå unnderredet så kan det nog vara klokt att montera bukskydd.Finns visst nåt "heavy-duty" bukskydd till CF och M.Funderar på att köpa ett sånt själv.
Skulle fått den billigare om det inte vore för skoterkläderna men tänkte att det kunde vara mer värt att ta 40% på hela Tobe,HMK,Granade,BURTON,Arctic cat,Analog sortimentet.
Dragkrok går på någonstans vid 2000 strecket men vågar inte säga exakt.
Dock kan man ju montera bukskyddet enkelt själv om det skulle vara så, ska iaf hämta och kolla närmare sen så får man se hur det blir med skyddet :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Jag har köpt ett heavy-duty skydd till min M8 som ska på innan vintern.
Ifjol hamnade ja på en stock å då trycktes buken upp i variatorn så det blev ett hål där.
Därför köpte ja ett större bukskydd till den nu som även går ut på sidorna.
Standard skyddet är också bra, hade ett sånt på min crossfire

Ska du bara åka fjäll och led så behövs nog inget extra bukskydd
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Skulle fått den billigare om det inte vore för skoterkläderna men tänkte att det kunde vara mer värt att ta 40% på hela Tobe,HMK,Granade,BURTON,Arctic cat,Analog sortimentet.
Dragkrok går på någonstans vid 2000 strecket men vågar inte säga exakt.
Dock kan man ju montera bukskyddet enkelt själv om det skulle vara så, ska iaf hämta och kolla närmare sen så får man se hur det blir med skyddet :)
Vilka rabatter. Jag tror att det låter lite för mycket i mina öron. Det är säkerligen förra årets sortiment iaf på kläderna. Det är vanligt att man rear ut gamla kläder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.