Min Polaris Pro X 440 -03 nöp två gånger i slutet på vintern. Röck i snöret ca en minut efter båda gångerna och den startade direkt och gick som vanligt tills man gav fullt, då dog den.
Har rivit cylindrarna nu och det finns inte ett märke på kolvarna dock så är ena cylindern sprucken i gjutningen mellan två kanaler ända ut i nickasilet. Även den andra cylindern har påbörjad sprickbildning. Kan det ha varit det som gjorde att den nöp fast det inte är några märken i cylinder? Kan det gå att slipa ur sprickan i loppet och åka vidare? Är bara ca 7mm mellan portarna och sprickan går rakt upp så det borde väl inte direkt göra att den nyper? Känner inga konstigheter i något lager eller nåt heller.
Går det att stroka motorn med större cylindrar ifrån någon 550 - 600?
Mvh
F
Har rivit cylindrarna nu och det finns inte ett märke på kolvarna dock så är ena cylindern sprucken i gjutningen mellan två kanaler ända ut i nickasilet. Även den andra cylindern har påbörjad sprickbildning. Kan det ha varit det som gjorde att den nöp fast det inte är några märken i cylinder? Kan det gå att slipa ur sprickan i loppet och åka vidare? Är bara ca 7mm mellan portarna och sprickan går rakt upp så det borde väl inte direkt göra att den nyper? Känner inga konstigheter i något lager eller nåt heller.
Går det att stroka motorn med större cylindrar ifrån någon 550 - 600?
Mvh
F