Jag rekommenderar alla som har DD nyare en -06 att ta en titt på lagren. Har själv en Cf 8 2008 med mekaninsk back som gått 3000 km. Rev isär DD för att kolla lagrens kondition och vad får man se? Kulor från lagret rullar ut på golvet när dreve tas isär även ett till lager är också skadat. Kul! Detta efter mindre än 3000km och kontinuerliga olje byten. Tur i oturen hade allt annat klarat sig.
Nya NSK lager är nu på plats men antagligen blir livslängden ungefär detsamma om inte original lagren har mycket ojämn kvalite.
Jag personlig ser denna lösning med DD som en stor miss. Finns inga fördelar jämfört med kedja och drev enligt min mening. Åtminstone väger nackdelarna mycket tyngre än fördelarna.Vill inte ens fundera på vad en ny DD kostar den dagen man har fått ett lager haveri med sprängd DD som följd.
Är det någon som vet om det finns någon motsvarighet för Arctics DD olja?
Nya NSK lager är nu på plats men antagligen blir livslängden ungefär detsamma om inte original lagren har mycket ojämn kvalite.
Jag personlig ser denna lösning med DD som en stor miss. Finns inga fördelar jämfört med kedja och drev enligt min mening. Åtminstone väger nackdelarna mycket tyngre än fördelarna.Vill inte ens fundera på vad en ny DD kostar den dagen man har fått ett lager haveri med sprängd DD som följd.
Är det någon som vet om det finns någon motsvarighet för Arctics DD olja?