Tja
Passande nog så dog skotern sista dagen på året. Körde ganska lugnt på leden då den dog. Tänkte att jag kommit åt nödstoppen, men icke. Motorn var inga problem att dra runt så jag antar att den inte "nypit". Bytte stiften och kollade att de var gnista vilket det var. Drar och drar men den vill inte starta. Stiften är kruttorra så jag har gjort antagandet att den inte får bränsle. Är det någon som känner igen mitt problem som har något tips på vad det kan vara?
Kan det vara så enkelt att bränslefiltret satt igen?
Hur kollar man så att spridarna pytsar in bränsle på en CFI-motor?
Tips mottages med öppna armar så att kanske 2011 startar lite bättre än hur 2010 slutade.
Tack till grabbarna som stannade och försökte hjälpa mig med att få igång den.
/Anders
Passande nog så dog skotern sista dagen på året. Körde ganska lugnt på leden då den dog. Tänkte att jag kommit åt nödstoppen, men icke. Motorn var inga problem att dra runt så jag antar att den inte "nypit". Bytte stiften och kollade att de var gnista vilket det var. Drar och drar men den vill inte starta. Stiften är kruttorra så jag har gjort antagandet att den inte får bränsle. Är det någon som känner igen mitt problem som har något tips på vad det kan vara?
Kan det vara så enkelt att bränslefiltret satt igen?
Hur kollar man så att spridarna pytsar in bränsle på en CFI-motor?
Tips mottages med öppna armar så att kanske 2011 startar lite bättre än hur 2010 slutade.
Tack till grabbarna som stannade och försökte hjälpa mig med att få igång den.
/Anders