Dragon RMK

Crossover

Välkänd medlem
22 mar 2006
150
0
6
Är det någon som har en Dragon RMK -07? Är ni nöjd med den? Jag läste här på Skoterleden om deras långtestmaskin som drog 6 liter/mil från början.
Hur mycket drar era Dragon RMK?
Jag tänkte slå till på en -08 ( ingen stockholmare) men jag har inte bestämt VAD jag skall slå till på.
Den verkar ju rätt så vass Polaris 700:an med cleanfire.

plusgrader=skitväder

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Är det någon som har en Dragon RMK -07? Är ni nöjd med den? Jag läste här på Skoterleden om deras långtestmaskin som drog 6 liter/mil från början.
Hur mycket drar era Dragon RMK?
Jag tänkte slå till på en -08 ( ingen stockholmare) men jag har inte bestämt VAD jag skall slå till på.
Den verkar ju rätt så vass Polaris 700:an med cleanfire.

plusgrader=skitväder

Tjenare! Jag har en RMK Dragon och kan meddela att så höga siffror som 6 liter/mil har jag aldrig sett på min maskin. En enda gång har den förbrukat en tank med förbrukningen 3,4 lite/mil, alla övriga gånger har den legat på 2-2,8 liter/mil. Nu börjar ju blötsnön komma, så nu kanske förbrukningen stiger en del, men en sak är aäker, den är oerhört bränslesnål... Man kan ligga å bränna i lössnö utan att förbrukningen stiger till skyhöga nivåer.

Polaris nya 700:a motor är oerhört vass och rapp, går kanonbra helt enkelt. En av de absoluit bästa motorerna jag haft och kört i en skoter.
Personligen så kommer jag dock beställa den nya 800:an nu till -08:a, men de är bara för att jag vill testa den :) Men sjuhundran är helt klart en suverän motor! Utan minsta tvekan!