Dragrace Vuollerim Lördag 12/3 - 2011

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Har inte sett nåt på forumet om detta så jag lägger upp inbjudan som finns på fazerbook. Vi syns där!

Jokkmokks Skoterförening inbjuder, den 12 mars, till snöskoterdragrace på 201 m i Vuollerim, för deltagan eller åskådan.

Datum
Lördag 12 mars 2011

...Plats
Stora ängen bredvid Folkets Hus

Tider
09.30-11.00 Anmälan
12.00 Första start

Startavgift
100:-

Klassindelning (prel)
- Standard 500
- Standard 600
- Standard 700
- Standard 800
- Standard 1000
- Racer 600
- Racer 800
- Racer 1000
- Värsting 2011 (Gas/överladdning/dubb)
- Veteranskotrar före -85.

Villkor
- Hjälm
- Fungerande nödstoppssnöre
- Medlemskort i Jokkmokks Skoterförening (100:-, kan lösas på på plats)
- Underskrift av ett enkelt dokument ang. eget ansvar (”Härmed intygar jag att all körning sker på eget ansvar och att den skoter/de skotrar jag kommer att framföra är MINST trafikförsäkrad”)
- Pappskiva, motsvarande, monterad på ena/båda skidkroken (-arna), erhålls gratis på plats.

Regler
- Snöstart
- Två kvalomgångar per klass. Förlorar man båda kvalomgångarna kan man nästan räkna bort sig för vidare körning, såvida anmälda i klassen inte är för få.
- Fyrtaktare utan turbo indexeras i Standard 700.
- Besiktning av SAMTLIGA maskiner, med avseende på fungerande nödstoppssnöre, KOMMER att ske.
- Besiktning med avseende på fusk (ex. anmält trimmad maskin till standardklass) kommer att ske.
- Slutburk och reedventiler tillåts inte i standardklasserna.
- Boondocker/PowerCommander eller dito har vi valt att tillåta i standardklasserna då principen är densamma som vid förgasarbestyckning. Dock kommer det att hållas särskild kontroll på dessa, då en standardmaskin knappast är i behov av en bränslebox.
- Skruv-/kamdubb = dubb = högsta klassen
- Start styrs manuellt av starter, med elektronisk utrustning för instage samt startgran.
- Vinnare utses vid mållinje av två måldomare som , vid behov, urskiljer vinnaren genom helautomatisk differensmätning.

Annan information
- Hamburgare, dricka, kaffe och fikabröd finns att köpa på plats.
- Lotteri med fina priser.



After skoter (källa Gastgiveriet.se)
RACE BUFFÉ 16-20
Amerikans inspirerad buffé 169;- 3-15 år 70;-

AFTER SKOTER 20-01
PUB med musik med Henrik o vänner. Åldersgräns 18 år efter 21.

Välkommen!

Ring 0976-10660 för bordsbokningVisa mer