Dreva upp 600 rs

RS_600

Medlem
7 jan 2010
12
0
1
Fick förslag på att jag skulle dreva upp den om jag skulle köra mest led.
kan det va ett bra förslag?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Kör själv mycket led med min och ser ingen som helst anledning att dreva upp. Är du ute efter att den ska gå snålare eller varva mindre över 120 blås har du tyvärr skaffat "fel" skoter. Det är ju trots allt en räser, finns dock andra förbättringar man bör göra om man ska köra led! Finns att läsa här http://www.dootalk.com/forums/index.php?showtopic=291537

SxMod

Medlem
5 nov 2007
22
0
1
Vad kör ni på för bestyckning?
Har problem med min att den bluddrar på lägre varv och tycker den dra mycket soppa.
Och en sak till hur sjutton gör alla med luftburken när ni kör i mycket lössnö för min lägger igen hela tiden, det är inte lönt att vika ut i snön!
tacksam för svar!

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
toppfarten är kanske 140-150 men kör man i den hastigheten så tar motorn rejält med skada.

110 är helt klart max för maskinen. och inga längre sträckor.

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
toppfarten är kanske 140-150 men kör man i den hastigheten så tar motorn rejält med skada.

110 är helt klart max för maskinen. och inga längre sträckor.
Hur kan motorn ta skada om man nu inte övervarvar den och egt:n inte är hög?? Min gick ca 150 på mätaren utan övervarv.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
självklart tar den inte skada om man har vikta om den så den inte övervarvar vid 150.
Men vem köper en 600rs för att köra 150 blås över en is ?
enligt mig så har man köpt HELT fel skoter.
en 600rs ska gå på bana och max köras i 110.

det är som sagt ingen ledracer man köpt.
sen kör man orginal bestyckningen på variatorn så kan jag garantera att den kommer att övervarva.

kalleh1

Medlem
28 feb 2009
20
0
1
Umeå/Arjeplog
enda som är skadligt då är väl att man måste hålla full gas ganska länge för att komma upp i dom hastigheterna och vad jag har förstått så ska en rs pumpgasas för att inte skära.. blir för varm helt enkelt.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
enda som är skadligt då är väl att man måste hålla full gas ganska länge för att komma upp i dom hastigheterna och vad jag har förstått så ska en rs pumpgasas för att inte skära.. blir för varm helt enkelt.
Det beror på vilken bestyckning i förgasarna man använder på samma sett som hos en Mach-Z. -09 och -10 ställer även om tändningen efter ett antal sekunder för att man på så sett skall kunna ligga på max under en längre tid.

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
har man köpt en rs ska man helt klart prova bana skitkul skoter betydligt roligare än att ligga och bara pumpa led

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
har man köpt en rs ska man helt klart prova bana skitkul skoter betydligt roligare än att ligga och bara pumpa led
Jag kan inte annat än hålla med, jag har haft flera olika banmaskiner men det tog flera år innan jag testade att köra på bana. Hur skoj som helst och hur mycket träningsvärk som helst efter varje pass :)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jag kan inte annat än hålla med, jag har haft flera olika banmaskiner men det tog flera år innan jag testade att köra på bana. Hur skoj som helst och hur mycket träningsvärk som helst efter varje pass :)
Precis som för mig med:)

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Bana är fruktansvärt kul, men att ligga och mata på en riktigt ful led är ju inte fybubblan det heller. En Rs funkar utmärkt efter leden, förstår inte att vissa ska envisas med att säga att den inte gör det. Sen att det finns bättre alternativ om man ENBART ska köra led är väl en annan sak.

jimmy_88

Aktiv medlem
11 dec 2005
62
0
6
bredbyn
Bana är fruktansvärt kul, men att ligga och mata på en riktigt ful led är ju inte fybubblan det heller. En Rs funkar utmärkt efter leden, förstår inte att vissa ska envisas med att säga att den inte gör det. Sen att det finns bättre alternativ om man ENBART ska köra led är väl en annan sak.

nä en kass led är skitkul med, ju sämre desto roligare:becky: