Hur kan motorn ta skada om man nu inte övervarvar den och egt:n inte är hög?? Min gick ca 150 på mätaren utan övervarv.toppfarten är kanske 140-150 men kör man i den hastigheten så tar motorn rejält med skada.
110 är helt klart max för maskinen. och inga längre sträckor.
Det beror på vilken bestyckning i förgasarna man använder på samma sett som hos en Mach-Z. -09 och -10 ställer även om tändningen efter ett antal sekunder för att man på så sett skall kunna ligga på max under en längre tid.enda som är skadligt då är väl att man måste hålla full gas ganska länge för att komma upp i dom hastigheterna och vad jag har förstått så ska en rs pumpgasas för att inte skära.. blir för varm helt enkelt.
Jag kan inte annat än hålla med, jag har haft flera olika banmaskiner men det tog flera år innan jag testade att köra på bana. Hur skoj som helst och hur mycket träningsvärk som helst efter varje passhar man köpt en rs ska man helt klart prova bana skitkul skoter betydligt roligare än att ligga och bara pumpa led
Precis som för mig medJag kan inte annat än hålla med, jag har haft flera olika banmaskiner men det tog flera år innan jag testade att köra på bana. Hur skoj som helst och hur mycket träningsvärk som helst efter varje pass
Bana är fruktansvärt kul, men att ligga och mata på en riktigt ful led är ju inte fybubblan det heller. En Rs funkar utmärkt efter leden, förstår inte att vissa ska envisas med att säga att den inte gör det. Sen att det finns bättre alternativ om man ENBART ska köra led är väl en annan sak.