Egenskaper Lynx 800RS - 08 uppåt

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Hej!

som rubriken lyder så sitter jag och funderar på vad som är bra och dåligt med dessa lynxar. Eftersom att jag går i planerna att köpa en sådan skulle jag gärna vilja veta vad som är bra och dåligt med dessa,samt hur dom är i lössnö och på led! väldigt tacksam för bra och många svar och erfarenheter om denna lilla pärla!
 
R

Robin

Önskar att man kunde svara på denna fråga men lite gasande på gräsmattan och in till garaget känner jag gör mig inte allt för informationsrik ang denna skoter annat än att jag hoppas att den ska bringa mig en rolig vinter.

Vad jag däremot vet är att 08ans matta är kass, dynan är lägre, motorfästena kan tändera till att spricka och drivaxeln är vek.
De 2 sistnämnda är vad jag vet garanti åtgärder.

Min är uppgraderad med alla uppdateringarna, matta är utbytt till en ny 09a, 09ans dyna kommer också att monteras.
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
Ursäkta felet,menar naturligtvis 800R,alltså dessa med det nya RE chassiet! 600an är ju E-tec,(kan även komma med erfarenheter om denna)!sitter och dillar mellan Nytro eller denna lynx vilket som skulle ge mest glädje denna vinter!
 
R

Robin

Ursäkta felet,menar naturligtvis 800R,alltså dessa med det nya RE chassiet! 600an är ju E-tec,(kan även komma med erfarenheter om denna)!sitter och dillar mellan Nytro eller denna lynx vilket som skulle ge mest glädje denna vinter!
Då ska du ignorera allt jag skrev då det handlade om en 600rs.