El problem iq 440/600 -07

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Hej!

Har uppstått ett probel som ja inte blir klok på.
När jag startar skotern så funkar allt, Avgastempmätaren Koso'n lyser och bakljuset som de ska, sen blinkar den till och när man gasar så blir den knäpp och slocknar å lyser rött och även nyper de strömmen från bakljuset vid gaspådrag. Allt HAR funkat tidigare men fick då kabel brott på 4st jordkablar som hade tagit mot bromsskivan och därav gått av. Det är åtgärdat nu och problemet är kvar, lägger upp en bild på lagningen längre ner..

Nu undrar jag vad kan de vara för fel? Har sökt på kablar å allt ja kan tänka mig men inte hittat flera brott nånstans. Känns som att de är nått på själva lyskretsen iom att koso'n får ju strömmen från strömkablen som går till framlyset.

Kan regulatorn gått sönder när de var kabelbrott å man körde? som nått spänningsfel när strömmen till koson vandrar när man gasar.

Nåja, någon som har en susning? Är snart flint av allt kliande i huvve..

Attachments

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Har testat med en helt ny voltregulator men är ännu samma fel, så de är antagligen inge fel på den gamla då. någon som kan hjälpa?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
har du lysen monterade fram till? hade problemet på lynchen min att han gjorde lika dant då huvudstrål kastarna hade brunnig/exploderat, då motståndet blev fel, bara en tanke!

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
har du lysen monterade fram till? hade problemet på lynchen min att han gjorde lika dant då huvudstrål kastarna hade brunnig/exploderat, då motståndet blev fel, bara en tanke!
Har inget lyse fram, inget motstånd heller. Har inte heller handtagsvärmare ikopplat men de är ju inte på samma kablar.. Men det har ju funkat tidigare här när ja testat. Nått i statorn?
Kanske man ska testa koppla in ett motstånd fram? Har bara dragit isär själva lyskontakten fram som går vid vänstra dämpar sidan. Finns de nå motstånd som passar rakt in i kontakten dära?

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Kolla så kablarna säkert är rätt kopplat och att de har bra kontakt.

Kan tänka mig att statorn blivit skadad när du inte har hand/tum värmare och inget lyse..Testa sätt motstånd på lyskontakterna och se om det hjälper något.

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Kolla så kablarna säkert är rätt kopplat och att de har bra kontakt.

Kan tänka mig att statorn blivit skadad när du inte har hand/tum värmare och inget lyse..Testa sätt motstånd på lyskontakterna och se om det hjälper något.

Jordklablarna som hade gått av spelar ingen större roll hur dom är kopplade för det ska ju bara jorda, och dom var kopplad ihop i varan i själva stora kontakten nära dom gått av som synns på bilden, dom är ju skruvade i sockerbit och tycker de borde räcka för att få kontakt? Pratade med en elektriker på telefonen idag och han var helt säkert på att de var ett jordfel, så misstänker då att de är min lagning som inte är tillräcklig? Hum, väldigt skumt. För de funkade en gång när dom var ihop kablarna men sen när ja skulle sätta ihop dom seriöst igen så funkade de inte..

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Ja men då låter det som att kanske det spökar då! Rekkomenderar att sätta motstånd i lampkontakterna så du sparar på statorn och voltregulatorn!