el problem??

gränsendavid

Medlem
27 nov 2007
22
0
1
har problem med min nytro 08a körde en sväng på 3km slog av den och skulle starta efter 5min. stendöd den lyser knappt på displayen och bara klickar i nått relä. visar felkod 81 vilket är handtagsvärmarna.
har startat den med kablar men den dör efter en minut när de inte sitter på längre.

hr mätt bägge värmarna och det visar 7ohm

HJÄLP!!

Last edited:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Prova att koppla ut handtagsvärmarna och kolla det inte är kortis i dom, då kan juh allt som heter laddning/tändning spöka bra duktigt på en 4t

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Tjena,

Har en phazer 07a turbo och jag har en liknande problem.

Var ute och körde då skotern dog och visade felkod 46 (power source failiure).

Det fanns inte ens tillräckligt med el för att kunna dra runt motorn. Så ja fick bogsera hem skotern och då starta den men den visade samma felkod och den gick lite konstigt (lite el till tändningen tro ja).

Så ja tänkte att cellerna i batteriet måste ha gett upp eftersom den startade senare. Så jag bytte till ett helt nytt Biltema batteri och gasade på.

Sedan fick jag samma problem igen... :push:

Skotern har varit isär för en service (nya cyl, kolv och ringar mm) så de kan kanske vara så att nån sladd till generatorn kanske har åkt ur eller inte e ordentligt isatt? Eller tror ni att det är hela generatorn som e paj?

(va kostar en generator?)