Elfel a-c jag

_jens_

Aktiv medlem
2 sept 2006
62
0
6
BODEN
Tjena.jo de e så att min skoter inte tänder så bra:mad: . ibland så går den igång och ibland inte.så ja undrar om de e nån som har nå tips om va man kan kolla?
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
har du dåliga stift? eller så kan de ju vara nödstoppen som spökar lite.eller ger den alltid gnista å vill inte gå igång?
 

_jens_

Aktiv medlem
2 sept 2006
62
0
6
BODEN
alltså. de börja me att ja var hos en kompis och körde upp den från hans garage till huset. vi gick in en halvtimma, kom ut och då gick den inte igång,vi kollade gnistan, kopplade ut alla nödstopparna och testade igen men ingen gnista då heller, dagen efter så provade jag dra igång den, och då helt plötsligt så startade den. så ja körde hem den , och då gick den hur fint som hellst hela vägen. dagen efter så provade ja starta den ,, men då var de samma sak som som hos kompisen. så ja vette fan va de e för fel på den! och stiftena är nybytta!
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
okey cdi boxen brukar de ju inte vara fel på men du kan ju kolla om din kompis har en cdi box som du kan pröva sätta dit i se om den går igång :) eller glapp i någon elkabel kan de ju vara kolla elkablarna :)
 

_jens_

Aktiv medlem
2 sept 2006
62
0
6
BODEN
var och kollade igenom alla kablar å sån. och felet va att tändhattarne inte fick nån kontakt me tändkablarna. hursomhellst tack för alla svar
 

Gösen

Medlem
26 dec 2005
10
0
1
Sundsvall
Låter som du har problem med nödstoppsremmen. Byt den så ska du se att det ordnar sig. Ialf var det det felet på min när den betedde sig som din.