Elfel och distans till skidorna HJÄLP!

jonsssson

Aktiv medlem
2 aug 2008
52
0
1
Skellefteå
Har ett problem på min Polaris Edge 500-02. Har nyligen köpt den och upptäckte att nödstoppen på styret var trasig, ny är inköpt men den går inte att starta när den är inkopplad, inga problem när jag drar ur sladdarna! Hittar inga kabelbrott eller så....
Finns det någon som har några förslag var jag ska börja söka???

Sen undrar jag hur stort spelet ska vara mellan distansen som sitter på bulten genom skidan och självaste skidan (aluminiumet för att vara exakt).
Förstår att det ska vara ett litet spel men på min verkar det vara nött då den glappar rejält!!

Släng gärna iväg ett svar!!
//Jonsssson

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
har hört att de finns nödstoppar som strömmen ska gå genom och på endel ska dom inte de...

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Dödarkretsen på din maskin har en slutande funktion, dvs. den leder från CDI till jord när du trycker på nödstoppen. Om det inte spelar någon roll att knappen är nertryckt eller inte så är det den som är väck. Alt. så är det gashängsbrytaren som sitter i gashandtaget som inte är kry, den ligger i samma krets.

Du kan enkelt prova om knappen är trasig med en vanlig summer/multimeter med ohm mätning.

jonsssson

Aktiv medlem
2 aug 2008
52
0
1
Skellefteå
Knappen är ny så det bör ju fungera.... Ska ta och kolla upp gashängsbrytaren (om jag nu listar ut hur jag ska göra), eller kan någon skriva hur man gör? El är tyvärr inte min starka sida:)