Har en rmk 700 -99 som all el försvinner eller lyser svagt ibland och ibland funkar det bra tändningen funkar som den ska. Kan det vara "tändplattan/lysplattan" eller voltregulatorn
var med om en grej som jag inte trodde va sann på en polaris,kör styvt 100 kmh i mörker å så började lyset att glöda ,det blev riktigt intressant.
el schema fram ,leta kortis, mäta regulator,mäta stator,kolla kablar osv ingen skillnad!? motorn går som en dröm å lyset funkar en liten stund så börjar det å glöda, får för mej att det har med väme å göra, tex. metaler krymper ikyla å vise versa.
av någon anledning så är jag å gräver i baklyset (minns ej varför i dag) motorn går lyset glöder ,så tar jag bort lampan ur sockeln och det lyser!!!!
disikerarar 21/5 W lampans metal hölje å ser till min förvåning att den ena polen dvs pos ljusets har legat å jordat på INSIDAN tror fan att man hadde problem å hitta felet hörde om en lirare som va me om en liknande grej me en H4 lampa
ett litet tips om det inte e hantagen,men kortis någon stans ÄR det koppla bort förbrukarna eftersom så ser du när det funkar