Elschema Indy XLT SKS -94

Linkan222

Aktiv medlem
28 jan 2011
74
0
6
Nån som vet var man kan hitta ett elschema till min Polaris.

Handtagsvärmen fungerar inte förutom i bakre passagerarhandtagen. Har precis varit ute i garaget och skruvat. Vevade igång för att kunna mäta om jag fick någon spänning fram till styret på värmarkablarna. Men där var det dött. Har försökt leta bland kabelstammarna men det är inte det lättaste.

Tacksam för alla tips.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Om bakre värmarna fungerar så borde det finns ström till switcharna i alla fall.
Strömmatning till switcharna har du på den gula kabeln.
Om du har både hög/låg värme i handtagen så går det ut 2 kablar upp till handtagen blå och blå/röd + en brun.
Ta loss dessa kablar från brytaren och mät motståndet mellan kablarna.. mellan brun-blå ska det vara ca 19.2 ohm och mellan brun-blå/röd ska det vara ca 9.6 ohm.
Obs, jag utgår från 96:ans elschema...

Linkan222

Aktiv medlem
28 jan 2011
74
0
6
Har mätt upp värmarna och motståndet stämmer. Men mycket av elsystemet är klippt och klistrat av tidigare ägare. Har ingen spänning på brytarn heller.

Har dessutom hittat en trasig kontakt som sitter på undersidan av styret. Den har tre kablar till sig, vad gör/gjorde den?

Går det att koppla en batteriladdare för att få spänning i elsystemet motsvarande det som finns när skotern går? Det är snöfritt här nu och vill gärna slippa köra skotern in och ut ur garaget när man mekar.
Startade för att mäta lite men efter någon minut låg avgasdimman tät :dizzy: