Elstart problem 550F 2010

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Hej.
Har en Renegade 550F års 2010.
Jag har ett elproblem som gör att elstarten bara fungerar då och då. Ibland fungerar den, ibland händer det ingenting när man vrider nyckeln. Batteriet är det inte fel på, har laddat det och prövat det i andra maskiner utan problem. Finns det någon elkontakt som brukar vara problematisk eller måste man gå igenom alla kontakter för att se var problemet kan ligga?
Någon som har tips?
 

Nissar

Ny medlem
19 mar 2013
2
0
1
Fått nån ordning på det? Har en 550F som vid kall väderlek inte går att stänga av med nödstopp eller nyckel. Får choka den till döds. Men när skotern är varmkörd funkar det och ifall det är plusgrader ute.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Startrelät brukar lägga av. rätt vanligt fel prova sätt en mejsel mellan plus och minus på startrelät och se om den startar. Brukar bli en loppa inne i relät så den inte ger kontakt.
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Senast jag körde den så prövade jag att ta ut säkringen vid startreläet. Den var helt dränkt i olja från oljetanken. (Rinner ner lite pga deformerat lock). Rengjorde den och sen startade den med en gång. Senare på dagen fungerade den inte igen. Hade inget bra att rengöra med, skall pröva t-röd på en trasa och göra rent som mycket som möjligt där och se om det hjälper.
Annars så skall jag pröva mejsel tricket.

Inte ofta man behöver elstart då den startar på första rycket. Därför jag inte brytt mig så mycket :)

Har aldrig haft något problem att slå av skotern, så jag har inte en susning om vad det kan vara.
 

heavyguy

Medlem
9 nov 2014
41
3
8
Har problem med min 09 Trail touring jag med.
Vet du var säkringen till startrelät sitter?