En sådan lycka!

D

Daweasel

För ett antal år sedan såg jag en bild på en Ockelbo Poro, tyckte det var smutt att man såg den kraftfulla motorn från sidan, 23 vilda kusar! Åså fläktkyld...
Då jag bor i Östegötland var Kalix det närmaste jag trodde jag skulle få åka & hämta mitt järn. Jag annonserade på köpes, efter flera månader ringde en kille från grannbyn (Åtvidaberg) och hade just en Poro stående, 200mil hade den gått! Nu har jag putsat upp den och tagit ett varv med fettsprutan och nosat på dom underbara avgaserna från den vilda 277:an.
Den skakar precis lika gott som den moppe jag fick provköra på landet när jag var 12 år! Lite snö vore ju inte helt fel!
 
D

Daweasel

Jag bor avsides! Gjorde lumpen i Arvidsjaur en gång i tiden sen dess har Lapphelvetet varit magiskt för mig, ni bor i en guldgruva!
Har fått någon romantisk låsning: Solig våris, renskinn, termos, torkat renkött,kika röding, tvåtaktsos... Ja ni förstår!? Ska ta en vända norrut till våren, vem behöver charterresor??
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Jag bor avsides! Gjorde lumpen i Arvidsjaur en gång i tiden sen dess har Lapphelvetet varit magiskt för mig, ni bor i en guldgruva!
Har fått någon romantisk låsning: Solig våris, renskinn, termos, torkat renkött,kika röding, tvåtaktsos... Ja ni förstår!? Ska ta en vända norrut till våren, vem behöver charterresor??

Värmer djupt inne varje gång ni lägger så posetiva saker om just arvidsjaur. Vintern är nästan intill perfekt. sommaren dock, allt mer kriminallitet växer fram här dag efter dag natt efter natt. men det kanske det är värt efter en näst intill en perfekt vinter.
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Värmer djupt inne varje gång ni lägger så posetiva saker om just arvidsjaur. Vintern är nästan intill perfekt. sommaren dock, allt mer kriminallitet växer fram här dag efter dag natt efter natt. men det kanske det är värt efter en näst intill en perfekt vinter.
jå, det har man märkt då man varit där, laglöst samhälle :rolleyes:
 
D

Daweasel

roligt att höra om ditt intresse till skotern.. :)
Jaa, det blir liksom magiskt då det är lite mer svåråtkomligt!
Poro, vargen å jag var en sväng till Jämtland och tourade lite, Poron numera naturligtvis kompletterad med ett renskinn.

Nu skall Poro få en kompis i garaget, en Lynx GLS 3600 står i Gällivare och väntar på transport söderut. En mycket aktad och kompetent person här på forumet står som säljare.