Lägger in mitt Enduro projekt...
Det som är tänkt ska göras:
~Avgasbandage på pipan (KLART)
~Förlänga boggien till 345 (KLART)
~Kolla igenom sek. variatorn
~Förstärkning till boggieskenor
~44mm matta (KLART)
~2 extra boggiehjul (KLART)
~Förlänga bandtunneln (KLART)
~Lacka boggiehjulen svarta (KLART)
~Variatorkit
~Montera dragkrok (KLART)
~Höja styret (KLART
~Styrhooks
~Ny kedja
~Flytta fram styrstången (KLART. Ca.5cm)
~Dreva ner 2 kuggar
~Lacka framvagnen svart (KLART)
~Ta bort dekalerna från huven (KLART)
~Byta glidklackar i prim. variator (KLART)
~Rensat styre (KLART)
~Göra egen dyna
~Räta chassiet
~Se över motorn
~Nita om skyddet till ljuddämpare (KLART)
Helsvart huv.
Avgasbandage på pipan.
Lackade boggiehjul
Förlängd boggie.
Fräst om boggiehjulen, får se om jag använder dem.
Blir svarta eller polerade.
Lackade om bakre lyft bågen innan jag monterade den.Bågen & draget på plats.
Bytte styre och gashandtag. Flyttade hel/halvljosomkopplaren, så jag fick bort den klumpen. Tog då bort tumvärmarreglaget.
Fick dit mattan. Bytte och satte dit lite extra nitar i kylaren.
Du som har en Enduro: KOLLA UPP NITARNA TILL KYLAREN!!!
Boggien på plats. Mattan är slapp p.g.a att drivaxeln och bärhjulen
inte är på plats.
Bild på slipad trailningarm och sliptrissan jag använde mig av.
Var tvungen att slipa med sandpapper sen för att ytan blev för blank.
Lackad T-arm.
Borrade upp hålen i fotstegen och nitade dit extra halkskydd.
Funktion före form dock...
Variatorskydd före.
Variatorskydd efter. Polerat lite och borrat 94 hål! Tog tid...
Mer bilder finns här: http://lynx.forum24.se/lynx-about73-0.html
Det som är tänkt ska göras:
~Avgasbandage på pipan (KLART)
~Förlänga boggien till 345 (KLART)
~Kolla igenom sek. variatorn
~Förstärkning till boggieskenor
~44mm matta (KLART)
~2 extra boggiehjul (KLART)
~Förlänga bandtunneln (KLART)
~Lacka boggiehjulen svarta (KLART)
~Variatorkit
~Montera dragkrok (KLART)
~Höja styret (KLART
~Styrhooks
~Ny kedja
~Flytta fram styrstången (KLART. Ca.5cm)
~Dreva ner 2 kuggar
~Lacka framvagnen svart (KLART)
~Ta bort dekalerna från huven (KLART)
~Byta glidklackar i prim. variator (KLART)
~Rensat styre (KLART)
~Göra egen dyna
~Räta chassiet
~Se över motorn
~Nita om skyddet till ljuddämpare (KLART)
Helsvart huv.
Avgasbandage på pipan.
Lackade boggiehjul
Förlängd boggie.
Fräst om boggiehjulen, får se om jag använder dem.
Blir svarta eller polerade.
Lackade om bakre lyft bågen innan jag monterade den.Bågen & draget på plats.
Bytte styre och gashandtag. Flyttade hel/halvljosomkopplaren, så jag fick bort den klumpen. Tog då bort tumvärmarreglaget.
Fick dit mattan. Bytte och satte dit lite extra nitar i kylaren.
Du som har en Enduro: KOLLA UPP NITARNA TILL KYLAREN!!!
Boggien på plats. Mattan är slapp p.g.a att drivaxeln och bärhjulen
inte är på plats.
Bild på slipad trailningarm och sliptrissan jag använde mig av.
Var tvungen att slipa med sandpapper sen för att ytan blev för blank.
Lackad T-arm.
Borrade upp hålen i fotstegen och nitade dit extra halkskydd.
Funktion före form dock...
Variatorskydd före.
Variatorskydd efter. Polerat lite och borrat 94 hål! Tog tid...
Mer bilder finns här: http://lynx.forum24.se/lynx-about73-0.html